سایت ژینکو

سایت ژینکو

ساخت وبلاگ

امکانات وب

موارد مصرف و عوارض جانبی آمپول بواکتانت – اطلاعات دارویی کامل آمپول بواکتانت

اطلاعات دارویی کامل آمپول بواکتانت

بواکتانت (Bovactant) عصاره محتویات ریه گاو است که حاوی ۹۲% فسفولیپید، ۳٫۲% کلسترول، ۰٫۶% پروتئین‌های هیدروفوبیک مرتبط با سورفکتانت و ۰٫۴% اسید چرب آزاد است. داروی بواکتانت برای پیشگیری یا درمان سندرم دیسترس تنفسی (RDS) در نوزادان نارس تجویز می‌شود.

سندرم دیسترس تنفسی عارضه‌ای ریوی است که در بین نوزادانی که هنوز ریه‌های آن‌ها به طور کامل رشد نکرده است، ایجاد می‌شود، ریه این نوزادان توانایی ندارد برای تنفس صحیح و منظم خود سورفاکتانت کافی تولید کند. سندرم دیسترس به گفته متخصصان در نوزادان پسر بیشتر از نوزادان دختر دیده می شود. زایمان زودرس‌ و دیابت دوران بارداری از فاکتور های مهم برای بروز سندرم دیسترس تنفسی است.

هر قدر مدت بارداری کوتاه باشد بیماری سندرم دیسترس تنفسی افزایش پیدا می‌کند و اختلال معمولا در نوزادان نارس زیر 35 هفته شایع‌ است. سندرم‌ دیسترس‌ در زمان تولد یا حداکثر تا دو ساعت بعد از تولد بروز می‌کند و اگر به موقع درمان آغار نشود، باعث مرگ نوزاد خواهد شد. از نشانه‌های این سندرم می‌توان تنفس سریع، پهن شدن پره‌های بینی هنگام تنفس، فرو رفتگی عضلات بین دنده‌ها هنگام تنفس، ناله و کبود شدن لب، دهان و زبان نوزاد را نام برد.»

مقدار و روش درست مصرف داروی بواکتانت

قبل از شروع درمان با این دارو، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامع دارویی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.

دوز و مقدار داروی بواکتانت از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک متخصص برایتان تجویز کرده است، استفاده نمایید.

یک دوز از بواکتانت برای پیشگیری از RDS در نوزادان نارس، تا یک ساعت بعد از تولد تزریق می‌شود. برای درمان بیماری نیز دوره کامل درمان زیر نظر پزشک انجام می‌شود.

بواکتانت فقط از طریق اینتراتراکئال و توسط متخصصین ماهر در انتوباسیون نوزادان و ونتیلاسیون مکانیکی بکار می‌رود. بواکتانت دوزهای مختلفی دارد و پزشک با توجه به وزن و وضعیت بیمار، دوز مناسب دارو را برایش تجویز می‌شود.

 

موارد منع مصرف بواکتانت

  • به تاریخ انقضای داروی بواکتانت توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است،از آن مصرف نکنید.
  • هرگز داروی بواکتانت را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه نوزادتان تجویز نکنید.
  • تداخل دارویی بواکتانت را چک کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از داروهایتان مشورت نمایید.

تداخلات دارویی بواکتانت

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز داروی مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

هشدار درباره مصرف بواکتانت

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف داروی بواکتانت ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

  • اگر نوزاد حساسیت دارویی دارد.

عوارض مصرف بواکتانت

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. اگر نوزاد شما علائمی داشت که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از داروی بواکتانت است، با پزشک او مشورت کنید.

عوارض مصرف بیش از حد بواکتانت

بواکتانت زیر نظر پزشک تزریق می‌شود و احتمال مسمومیت بسیار پایین است اما اگر احساس کردید که نوزاد شما دچار مسمومیت شده است و علائمی مانند تنگی نفس ، غش و ضعف (از حال رفتن) در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری از داروی بواکتانت

دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل,بالابر بیمار ,تجهیزات پزشکی,پارالل ,گیت ترینر ,یخچال آزمایشگاهی, نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 180 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 3:00

فواید باورنکردنی مخلوط 6 گیاه ستاک برای سلامت دستگاه گوارش – فواید مخلوط 6 گیاه ستاک

فواید مخلوط 6 گیاه ستاک

مخلوط 6 گیاه ستاک به دلیل وجود عصاره مؤثر گیاهــان ، سیستــم گوارشـــی را تــقویت نموده و موجـب بهـبود سوءهاضمه ورم معده ( گاستریت ) می‌گردد و نقش به سزایی در هـضم بهتر غذا دارد . مصرف این میکس گیاهی موجب بــرطرف شــدن کامــل علائم سوءهاضمه ناشی از تنبلی معده شده و رفـع کننده قوی التهابات و آرام‌کننده سیستم گوارشی می‌باشد.

مزایای مخلوط 6 گیاه ستاک

    • ضدالتهاب قوی گوارشی (ورم معده)
    • آرام‌بخش سیستم گوارشی
    • هضم کننده غذا
    • ضد نفخ قوی و بادشکن
    • برطرف کننده احساس پری شکم و سیری زودرس
    • تنظیم کننده ترشح صفرا
    • از بین بردن بوی نامطبوع دهان
    • کاهش دهنده وزن

ویت کاف فیزیوتراپی مدل متغیر و ثابت

تشک برقی تک نفره زیکلاس مد

محلول ضدعفونی کننده دست سپتی سیدین (SeptiCidine)

گرسپر لاپاروسکوپی مدل RATTEETH

محصولات پشنهادی فروشگاه وینکل

عصاره های موثره مخلوط 6 گیاه ستاک

  • پونه
  • آویشن
  • زنیان
  • شاهتره
  • دارچین
  • نعناع

روش مصرف مخلوط 6 گیاه ستاک

  • روزی 2 مرتبه به میزان 10 سی‌سی پس از غذا مصرف شود .
  • در زمان اسپاسم سیستم گوارشی ، 20 سی‌سی پس از غذا مصرف شود .

مکانیسم اثر میکس 6 گیاه ستاک

دستگاه گوارش سالم، تضمین‌کننده سلامت افراد است. اختلال در این روند نه‌تنها بدن را از مواد مغذی محروم می‌کند بلکه باعث تجمع مواد زائد در بدن می‌شود . استفاده از داروهای طبیعی در درمان بیماری‌های گوارشی و جلوگیری از بروز آن‌ها از گذشته‌های دور در تمام فرهنگ‌ها مرسوم بوده است. بیشتر آشنا شدن با این درمان‌های گیاهی باعث می‌شود تا کمتر نیاز به خوردن داروهای شیمیایی که مضرات خاص خود را دارند، داشته باشیم. سوءهاضمه ازجمله عواملی است که باعث بروز بیماری‌های حاد گوارشی می‌شود. سوءهاضمه به مجموعه علائمی ازجمله درد و احساس سیری زودرس، نفخ، احساس برآمدگی شکم، حالت تهوع و گاها استفراغ گفته می‌شود که قسمت‌های فوقانی شکم را درگیر می‌کند.

اثرات مؤثر این میکس گیاهی به‌عنوان یک آنتی‌اسید ، اسید معده را خنثی می‌کند و آسودگی سریعی را فراهم می‌نماید . علاوه بر آن سـیستم گوارش و فعالیت‌های آن را کنترل و تقویت می‌نماید که موجب غلبه بر نفخ شکم شـده و همچـنین باعــث برطرف شدن سوءهاضمه ، تسهیل در هضم غذا و رفع سکسکه می‌گردد.درواقع میکس فوق کمک می‌کند که معده با سرعت بیشتری خالی شود و علاوه بر آن به سفت شدن دریچه بین معده و مری کمک می‌کند ، لذا از این طریق ناراحتی ناشی از درد قسمت بالای شکمی را کاهش می‌دهد .

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

کدوم رژیم لاغری برای من مناسبه؟! – سوال اول؛ اصلا رژیم غذایی خوبه یا نه؟

افزايش روند مصرف بيش از اندازه داروهاي مسكن در آمريكا –

فواید مصرف کپسول چاق کننده اکسير – تاثیرات کپسول چاق کننده اکسیر

داروهای کنترل قند خون کدامند و چه عوارضی دارند ؟ – داروهای قند خون

آب هیدروژنه : آب غنی از هیدروژن چه فوایدی برای بدن دارد؟ – آب هیدروژنه چیست؟

معرفي يك داروي بهتر و ارزان قيمت‌تر براي درمان تب حصبه –

بیست و یک نکته تغذیه ای در فصل زمستان –

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل,بالابر بیمار ,تجهیزات پزشکی,پارالل ,گیت ترینر ,یخچال آزمایشگاهی, نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 155 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:59

کدوم رژیم لاغری برای من مناسبه؟! – سوال اول؛ اصلا رژیم غذایی خوبه یا نه؟

«روزی نیست که توی تلگرام، صفحات اینستاگرام و برنامه ­های تلویزیونی، مطلبی در مورد رژیم های غذایی چاقی یا لاغری به چشمم نخوره! هر وقت هم که به سایت های تناسب اندام سر می زنم، با رژیم لاغری ای روبرو میشم که ادعا می کنن در کم ترین زمان ممکن، از یه هفته  بگیر تا یک ماه، وزن منو به وضع ایده آل می رسونن!»

این جمله­ها بین دوست و آشنا ­هامون زیاد به گوش می­ خوره، اما واقعا چطور میشه فهمید کدوم یک از رژیم­ های لاغری، چاقی یا فیتنس موثر­تره، یا این که از کجا بدونیم به یک مرکز تناسب اندام اعتماد کنیم یا نه؟

سوال اول؛ اصلا رژیم غذایی خوبه یا نه؟

خب این سوال خیلی کلیه و یک جواب مشخص براش وجود نداره، ولی اگه بخوایم واضح حرف بزنیم، باید بگیم که اگه از یه شخص یا مرکز غیر معتبر رژیم غذایی دریافت کنین، یا این که به یه سایت برین و از رژیم های حاضر و آماده با اسم­های عجیب و غریب استفاده کنین، رژیم گرفتن تجربه ی خوشایندی برای شما نخواهد بود.

اما اگه یه کارشناس تغذیه، با مدرک دانشگاهی و سال­ها تجربه و تخصص برای شما برنامه تنظیم کنه، بر اساس ویژگی های فیزیکی بدن­تون و عادات غذایی­ ای که دارین رژیم غذایی اصولی خواهید داشت. در این صورت هستش که شانس نتیجه گرفتن شما خیلی بالا میره، و احتمال دست­یابی به وزن دلخواهتون رشد زیادی پیدا می ­کنه.

 

سوال دوم؛ رژیم گرفتن به تنهایی برای لاغر شدن کافیه؟

از اونجایی که قرار نیس زیاد حاشیه بریم، یه راست میریم سر اصل مطلب. متخصصین اعتقاد دارند که شاید با یه رژیم غذایی (تازه اگه اصولی باشه) بتونیم تا حدی وزن خودمون رو کم کنیم، اما این کاهش وزن لزوما ما رو به فرم بدنی دلخواهمون نمی­ رسونه. در ضمن بدون داشتن فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی، پوست شل شدگی پیدا می­ کنه، و سلامت جسم ما قابل مقایسه با زمانی که همزمان تمرین هم می ­کنیم، نخواهد­ بود.

پس به طور خلاصه باید بدونین که تأثیر ورزش کردن در کنار رعایت برنامه غذایی علمی، خیلی بیشتر از تحرک نداشتن و اتکا بر رژیم غذاییه. با روش دوم به سختی میشه به فیتنس دست پیدا کرد.

سوال سوم؛ برنامه تمرینی حرفه­ای رو از کجا تشخیص بدیم؟

یه اشتباهی که خیلی از ورزشکارای مبتدی و حتی با­سابقه انجام میدن، اینه که به برنامه های تمرینی بدنسازای دیگه اعتماد می کنن و برنامه های آماده ­ی موجود در اینترنت رو دنبال می ­کنن. خب طبیعیه که این طور افراد نتیجه ای که می خوان رو به دست نمیارن، چون اون برنامه بر اساس وضعیت بدنی و فیزیولوژیکی یک شخص دیگه نوشته شده، و طراحی اون متناسب با ویژگی های اون دسته از افراد نیست.

خب چاره­ی این مشکل رفتن به سراغ یک متخصص فیزیولوژی و ترتیب بدنیه، که همزمان با دریافت رژیم غذایی و شناخت عادات تغذیه­ ای شما، برنامه تمرینات ورزشی منحصر به فرد براتون تهیه کنه.

 

فیت کلاب؛ اندام ایده آل خود رو بساز

موسسه ی فیت کلاب یه تیم از مخصصین فیزیولوژی ورزشی، رژیم درمانی و اصول تغذیه داره که برای هر شخص به صورت منحصر به فرد برنامه تنظیم می ­کنه. از خدمات ویژه ای که فیت کلاب ارائه میده، میشه ارائه ­ی برنامه حضوری و غیر­حضوری، پشتیبانی همیشگی تا رسیدن به نتیجه ­ی دلخواه و دریافت برنامه به صورت ساده و آنلاین رو مثال زد.

از طریق وبسایت فیت کلاب، اپلیکیشن، ربات تلگرام و حضور در موسسه با وقت قبلی، برنامه­ی غذایی، تمرینی و مشاوره در خصوص مکمل های ورزشی به شما ارائه داده میشه. یادتون نره که دیگه وقت تغییره!

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل,بالابر بیمار ,تجهیزات پزشکی,پارالل ,گیت ترینر ,یخچال آزمایشگاهی, نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 173 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:56

پزشکی هسته ای چیست و چه کاربردهایی دارد

پزشکی هسته ای چیست؟

در تصویربرداری پزشکی هسته ای مقادیر کمی از مواد رادیواکتیو موسوم به رادیوتراکرها (ردیاب های رادیواکتیو) استفاده می شود. این مواد به طور معمول یا در جریان خون تزریق شده و یا استنشاق و بلعیده می شوند. ردیاب رادیواکتیو در ناحیه مورد بررسی حرکت می کند و انرژی خود را به صورت پرتوهای گاما پر انرژی ساطع می کند. این پرتوها توسط یک دوربین خاص و یک کامپیوتر تشخیص داده شده و به شکل تصاویر پزشکی ثبت می شوند. تصویربرداری پزشکی هسته ای اطلاعات منحصر به فردی را ارائه می دهد که غالباً نمی توان با استفاده از سایر روش های رایج تصویربرداری، آن ها را به دست آورد. این روش همچنین امکان شناسایی بیماری در مراحل اولیه را فراهم می کند. توصیه می شود که برای انجام این پروسه، در صورت احتمال بارداری و یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید و در مورد بیماری هایی که اخیرا به آنها مبتلا بوده اید، شرایط پزشکی، آلرژی ها و داروهای مصرفی با پزشک صحبت کنید.

بسته به نوع آزمایش، پزشک به شما آموزش می دهد که چه چیزی را می توانید از قبل بخورید و بنوشید. این امر به ویژه در خصوص داروهای آرام بخش (بیهوشی) اکیدا توصیه می شود. در روز تصویربرداری جواهرات و زیورآلات خود را در خانه نگه دارید و لباس های گشاد و راحت بپوشید. برای انجام آزمایش ممکن است از شما خواسته شود که لباس مخصوص به تن کنید.

پزشکی هسته ای عمومی چیست؟

در تصویربرداری پزشکی هسته ای از مقادیر کمی ماده رادیواکتیو برای تشخیص، ارزیابی یا درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. این موارد شامل انواع مختلفی از سرطان ها، بیماری های قلبی، دستگاه گوارش، اختلالات غدد درون ریز یا عصبی و سایر ناهنجاری ها است از آنجا که آزمایشات پزشکی هسته ای می توانند فعالیت های مولکولی را تعیین کنند، این پتانسیل را دارند که بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهند. آنها همچنین می توانند نشان دهند كه آیا بیمار به روش درمانی پاسخ مثبت می دهد یا خیر.

تشخیص:

روش های تصویربرداری پزشکی هسته ای غیر تهاجمی هستند. به استثنای تزریقات وریدی، آنها معمولاً بدون درد هستند. در خلال این آزمایشات از مواد رادیواکتیو به نام رادیو داروها یا رادیوتراکرها برای کمک به پزشکان در تشخیص و ارزیابی شرایط پزشکی استفاده می شود.

ردیاب های رادیواکتیو، مولکول هایی هستند که به مقدار کمی ماده رادیواکتیو قابل پیوند یا “برچسب” آغشته هستند و می توانند در اسکن PET شناسایی شوند. رادیوتراکرها در تومورها یا مناطق التهابی جمع می شوند. آنها همچنین می توانند به پروتئین های خاص بدن متصل شوند. رادیو تراکر های متداول که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند F-18 fluorodeoxyglucose یا FDG ها هستند. ساختار مولکولی این مواد بسیار شبیه به گلوکز است. سلول های سرطانی از نظر متابولیسم، فعالیت بیشتری دارند و ممکن است گلوکز را با سرعت بالاتری جذب کنند. این میزان جذب بالا را می توان در اسکن های PET مشاهده کرد. این فرایند به پزشک شما اجازه می دهد بیماری را قبل از اینکه در سایر آزمایشات تصویربرداری مشاهده شود، شناسایی کند. FDG یکی از چندین نمونه رادیوتراكرهای مورد استفاده و در حال توسعه است.

بسته به نوع فرایند معاینه، ردیاب های رادیواکتیو به شکل گاز تزریق، بلعیده و یا استشمام می شوند. این تراکرها در ناحیه مورد معاینه از بدن جمع می شوند. یک دوربین یا دستگاه تصویربرداری خاص، انتشار رادیواکتیو را با کمک ردیاب رادیواکتیو تشخیص می دهد. دوربین یا دستگاه مخصوص، تصاویر را تولید می کند و اطلاعات مولکولی را فراهم می آورد.

بسیاری از مراکز تصویربرداری، روش های پزشکی هسته ای را در کنار روش هایی مانند توموگرافی کامپیوتری (CT) و یا تصویربرداری مغناطیسی (MRI) مورد استفاده قرار می دهند تا تصاویر تخصصی مد نظر خود را تولید کنند. این روش به عنوان تلفیق تصویر یا ثبت نام مشترک شناخته می شود. این روش چندگانه به پزشک این امکان را می دهد تا اطلاعات دو روش مختلف را بر روی یک تصویر ارتباط داده و تفسیر کند. این روش منجر به ارائه اطلاعات دقیق تر و تشخیص دقیق تر بیماری می شود. توموگرافی رایانه ای با انتشار یک فوتون / توموگرافی کامپیوتری (SPECT / CT) و توموگرافی انتشار پوزیترون / توموگرافی کامپیوتری (PET / CT) می توانند هر دو آزمون را همزمان انجام دهند. PET / MRI یک فناوری تصویربرداری نوظهور است و در حال حاضر در مقیاس جهانی در دسترس نیست.

درمان

پزشکی هسته ای همچنین روش های درمانی مختلفی را ممکن می کند. یکی از این موارد، درمان ید رادیواکتیو (I-131) است که در طی آن از مقادیر کمی ماده رادیواکتیو برای درمان سرطان و سایر شرایط پزشکی موثر بر غده تیروئید استفاده می شود. در موردی دیگر، بیماران لنفوم غیر هوچکین که به شیمی درمانی پاسخ مثبت نمی دهند ممکن است تحت رادیوتراپی (RIT) قرار بگیرند. رادیو ایمونوتراپی (RIT) یک نوع از درمان سرطان است و در واقع ترکیبی از پرتو درمانی با در نظر گرفتن توانایی پرتوها در هدف گیری در خلال ایمونوتراپی است. این روش درمانی تقلیدی از فعالیت سلولی در سیستم ایمنی بدن است. برای اطلاعات بیشتر به صفحه ایمونوتراپی رادیویی (RIT) مراجعه کنید.

برخی از کاربردهای معمول این روش چیست؟

پزشکان از روش های تصویربرداری پزشکی هسته ای برای تجسم ساختار و عملکرد اندام، بافت استخوان یا سیستم درون بدن استفاده می کنند.

در بزرگسالان، پزشکی هسته ای در موارد زیر استفاده می شود:

قلب

  • جریان خون و عملکرد قلب را به تصویر می کشد (مانند اسکن پرفیوژن میوکارد)
  • بیماری عروق کرونر و میزان تنگی کرونر را تشخیص می دهد.
  • آسیب قلبی را در پی حمله قلبی ارزیابی می کند.
  • گزینه های درمانی مانند جراحی بای پس قلب و آنژیوپلاستی را ارزیابی می کند.
  • ارزیابی مجدد نتایج عمل عروق (ترمیم جریان خون)
  • رد پیوند قلب را تشخیص می دهد.
  • ارزیابی عملکرد قلب قبل و بعد از شیمی درمانی (MUGA)

ریه ها

  • ریه ها را برای مشکلات تنفسی و جریان خون اسکن می کند.
  • عملکرد ریه را برای تشخیص کاهش عملکرد ریه و یا جراحی پیوند ارزیابی می کند.
  • رد پیوند ریه را تشخیص می دهد.

استخوان ها

  • استخوان ها را از نظر شکستگی، عفونت و آرتروز ارزیابی می کند.
  • ارزیابی بیماری متاستاتیک استخوان
  •  مفاصل مصنوعی دردناک را ارزیابی می کند.
  • تومورهای استخوانی را ارزیابی می کند.
  • شناسایی مکان های بیوپسی

مغز

  • بررسی ناهنجاری های مغزی در بیماران با علائم یا اختلالات خاص مانند تشنج، از دست دادن حافظه و اختلالات مشکوک در جریان خون
  • شروع زود هنگام اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر را تشخیص می دهد.
  • در برنامه ریزی جراحی کمک کرده و مناطقی از مغز که ممکن است باعث تشنج شوند را شناسایی می کند.
  • بررسی ناهنجاری های موجود در ماده شیمیایی مغز که در کنترل حرکت در بیماران مشکوک به بیماری پارکینسون یا اختلالات حرکتی مربوطه نقش دارد.
  •  ارزیابی بازگشت تومور مغزی، برنامه ریزی جراحی یا پرتودرمانی یا شناسایی محل برای نمونه برداری

موارد دیگر

  • التهاب یا عملکرد غیر طبیعی کیسه صفرا را شناسایی می کند.
  • خونریزی های شکمی را شناسایی می کند.
  • ارزیابی عوارض بعد از عمل جراحی کیسه صفرا
  • بررسی و ارزیابی ورم لنفاوی
  • ارزیابی و بررسی تب های ناشناخته
  • تعیین محل فونت
  • عملکرد تیروئید را اندازه گیری کرده و تیروئید پرکار یا کم کار را تشخیص می دهد
  • به تشخیص پرکاری تیروئید و اختلالات سلول های خونی کمک می کند.
  • ارزیابی پرکاری پاراتیروئیدیسم (پرکاری غده پاراتیروئید)
  • ارزیابی تخلیه معده
  •  ارزیابی جریان مایع نخاعی و نشت احتمالی مایع نخاعی

در بزرگسالان و کودکان، پزشکی هسته ای در موارد زیر نیز استفاده می شود:

سرطان

  • با تعیین وجود یا گسترش سرطان در قسمت های مختلف بدن، سرطان را مرحله بندی می کند.
  • گره های لنفاوی نگهبان را قبل از جراحی در بیماران مبتلا به سرطان پستان یا پوست مشخص می کند و بافت های نرم سرطان را شناسایی می کند.
  • برنامه ریزی برای درمان
  • ارزیابی میزان پاسخ به درمان
  • بازگشت سرطان را تشخیص می دهد.
  • تشخیص تومورهای نادر لوزالمعده و غدد فوق کلیوی

کلیه ها

  • تجزیه و تحلیل جریان خون و عملکرد کلیه های اصلی و پیوندی
  • تشخیص انسداد دستگاه ادراری
  • بررسی فشار خون بالا ناشی از عروق کلیه
  • کلیه ها را از نظر عفونت در مقابل جای زخم ارزیابی می کند.
  • فلاکس ادرار را شناسایی و پیگیری می کند.

از پزشکی هسته ای در کودکان نیز استفاده می شود:

  • بررسی ناهنجاری های مری، مانند ریفلاکس مری یا اختلالات حرکتی
  • ارزیابی باز بودن مجرای اشک
  • ارزیابی باز بودن شنت های بطنی در مغز
  • ارزیابی بیماری مادرزادی قلب از نظر شنت و جریان خون ریوی

درمان های پزشکی هسته ای شامل موارد زیر است:

  • درمان ید رادیواکتیو (I-131) برای درمان برخی از فاکتور های پرکاری تیروئید (غده تیروئید بیش فعال، به عنوان مثال بیماری گریوز) و سرطان تیروئید استفاده می شود
  • آنتی بادی های رادیواکتیو که برای درمان اشکال خاصی از لنفوم (سرطان سیستم لنفاوی) استفاده می شود
  • فسفر رادیواکتیو (P32) که برای درمان برخی اختلالات خونی استفاده می شود
  • مواد رادیواکتیو که برای درمان متاستاز دردناک تومور در استخوان ها استفاده می شود
  • I-131 MIBG (ید رادیواکتیو دارای برچسب مایو دو بنزیل گوانیدین) برای درمان تومورهای غده فوق کلیه در بزرگسالان و غده فوق کلیه / تومورهای بافت عصبی در کودکان استفاده می شود

آمادگی برای انجام عکس برداری

ممکن است هنگام آزمایش لباس مخصوص بپوشید یا اجازه داشته باشید که لباس شخصی خود را حفظ کنید. در صورت وجود احتمال بارداری یا شیردهی، باید همیشه موارد را به پزشک و تکنسین فنی اطلاع دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بارداری و شیردهی به هنگام تصویربرداری پزشکی هسته ای، به صفحه ایمنی اشعه ایکس، رادیولوژی مداخله ای و روش های پزشکی هسته ای مراجعه کنید. در مورد هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله ویتامین ها و مکمل های گیاهی، اطلاعات لازم را به پزشک و تکنسین مربوطه اطلاع دهید. انواع آلرژی ها، بیماری های اخیر و سایر شرایط پزشکی را نیز حتما ذکر کنید. جواهرات و سایر لوازم فلزی را در خانه بگذارید یا آنها را قبل از انجام تصویربرداری در بیاورید. چنین اشیایی ممکن است در روند کار اختلال ایجاد کنند. پیش از انجام آزمایش، معمولا دستورالعمل های خاصی را بر اساس نوع اسکن خود دریافت خواهید کرد. در برخی از موارد، داروها یا روش های درمانی ممکن است در آزمایش تجویز شده تداخل ایجاد کنند. برای راهنمایی در مورد نحوه آماده سازی برای این روش از تصویربرداری، به صفحه درمان ید رادیواکتیو (I-131) مراجعه کنید.

تجهیزات چه شکلی هستند؟

تکنیک های ویژه تصویربرداری و دوربین های مورد استفاده در پزشکی هسته ای شامل دوربین گاما و توموگرافی رایانه ای با انتشار تابش تک فوتون (SPECT) هستند. دوربین گاما که به آن دوربین چشمک زن نیز گفته می شود، انرژی رادیواکتیو را که از بدن بیمار ساطع می شود شناسایی کرده و به تصویر تبدیل می کند. بدنه اصلی دوربین گاما، به تنهایی تابشی از خود ساطع نمی کند. دوربین گاما از آشکارسازهای تشعشعی تشکیل شده است که به آنها سر دوربین نیز گفته می شود. این بخش از دستگاه در قاب فلزی و پلاستیکی قرار گرفته اند و بیشتر شبیه جعبه هستند و به یک دروازه گرد دونات شکل متصل می شوند. تخت معاینه ای که بیمار معمولا روی آن دراز می کشد، میان دو سر دوربین گامای موازی قرار دارد که در بالای بیمار مستقر می شوند. گاهی اوقات سر های دوربین های گاما با زاویه 90 درجه تغییر جهت یافته و بر روی بدن بیمار معطوف می شوند.

SPECT همچنین امکان چرخش سر دوربین های گاما در اطراف بدن بیمار برای تولید تصاویر سه بعدی با جزئیات بیشتر را نیز داراست. اسکنر PET دستگاه بزرگی است که یک سوراخ گرد و دونات شکل در وسط آن قرار دارد. این دستگاه بیشتر به نظر می رسد شبیه واحد CT یا MRI باشد. چندین حلقه از تصویر بردار های داخل دستگاه، انتشار انرژی از ردیاب های رادیواکتیو در بدن شما را ثبت می کنند. در این فرایند کامپیوتری وجود دارد که به تبدیل تصاویر از داده های بدست آمده توسط دوربین گاما، کمک می کند. پروب نوعی دستگاه دستی کوچک شبیه به میکروفون است که می تواند میزان رادیو تراکر ها را در ناحیه کوچکی از بدن شما تشخیص داده و اندازه گیری کند. در طول درمان ید رادیواکتیو از تجهیزات خاصی استفاده نمی شود اما ممکن است تکنسین یا سایر پرسنل درمان کننده، لباس خاصی را به شما بدهند و برای محافظت از ماده رادیواکتیو دریافتی، از ظروف سربی استفاده کنند.

فرایند آزمایش

معاینات معمول اشعه ایکس با ایجاد و عبور پرتوهای ایکس از بدن تصاویر را ایجاد می کند. در آزمایشات پزشکی هسته ای از ماده رادیواکتیو به نام رادیو دارو یا رادیو تراکر استفاده می شود. این ماده به جریان خون تزریق می شود، بلعیده و یا حتی به عنوان گاز استنشاق می شود. این ماده در ناحیه ای از بدن که تحت معاینه قرار دارد، جمع شده و انرژی خود را به صورت پرتوهای گاما منعکس می کند. دوربین های ویژه این انرژی را تشخیص می دهند و با کمک رایانه تصاویر توصیفی را ایجاد می کنند که جزئیاتی در مورد ساختار و عملکرد اندام ها و بافت ها ارائه می دهد.

برخلاف سایر تکنیک های تصویربرداری، معاینات پزشکی هسته ای بر روی فرآیندهای درون بدن مانند میزان متابولیسم یا سطح فعالیت های شیمیایی تمرکز دارد. مناطقی با شدت بیشتر که “نقاط داغ” نامیده می شوند، محل تجمع مقدار زیادی از مواد رادیواکتیو و فعالیتهای شیمیایی یا متابولیکی در سطح بالا هستند. مناطقی با شدت کمتر یا “لکه های سرد” نشانگر غلظت کمتر رادیو تراکر و در نتیجه فعالیت کمتر هستند.

در درمان ید رادیواکتیو (I-131) برای بیماری تیروئید، ید رادیواکتیو (I-131) بلعیده شده در جریان خون دستگاه گوارش (GI) جذب می شود. این ماده در نهایت توسط غده تیروئید از خون جذب می شود و سلول های موجود در غده تیروئید را تخریب می کند.

رادیوتراپی (RIT) ترکیبی از پرتودرمانی و ایمونوتراپی است. در ایمونوتراپی، یک مولکول تولید شده در آزمایشگاه به نام آنتی بادی مونوکلونال برای شناسایی و اتصال به سطح سلولهای سرطانی ساخته می شود. آنتی بادی های مونوکلونال، نمونه های طبیعی از آنتی بادی های بدن را که به طور طبیعی تولید شده و از آن ها برای حمله به باکتری ها ویروس ها استفاده می شود، را بازسازی می کند. در RIT، یک آنتی بادی مونوکلونال با یک ماده رادیواکتیو جفت می شود. با تزریق آن به جریان خون بیمار، آنتی بادی به سلولهای سرطانی منتقل شده و به آن متصل می شود و اجازه می دهد دوز بالایی از اشعه، مستقیم به تومور منتقل شود. در درمان I-131 MIBG برای نوروبلاستوما، رادیو تراکر با تزریق در جریان خون تجویز می شود. ردیاب های رادیواکتیو به سلولهای سرطانی متصل می شوند و اجازه می دهد دوز بالایی از اشعه به تومور منتقل شود.

این فرایند چگونه انجام می شود؟

تصویربرداری پزشکی هسته ای در بیماران به دو شکل سرپایی و یا بستری کامل در بیمارستان انجام می شود. شما روی یک میز معاینه دراز می کشید. در صورت لزوم، یک پرستار یا یک تکنسین، سوزن داخل وریدی (IV) را به داخل رگ دست یا بازوی شما وارد می کند. بسته به نوع آزمایش پزشکی هسته ای، رادیو تراکر به داخل رگ تزریق می شود، بلعیده و یا به عنوان گاز استنشاق می شود. مدت زمان لازم برای حرکت ردیاب ها در بدن شما، ممکن است چند ثانیه تا چند روز باشد. پس از این زمان، ردیاب در محل مورد نظر جمع می شود. در نتیجه، تصویربرداری ممکن است بلافاصله پس از تزریق، چند ساعت بعد یا حتی چند روز پس از دریافت ماده رادیواکتیو انجام شود.

در زمان شروع تصویربرداری، دوربین یا اسکنر یک سری عکس دریافت می کند. دوربین ممکن است به دور شما بچرخد یا ممکن است در یک موقعیت باقی بماند و از شما خواسته شود که موقعیت بدن خود را بین هر تصویر تغییر دهید.

زمانی که دوربین در حال عکس گرفتن است، باید برای مدت زمان کوتاهی بی حرکت بمانید. در برخی از موارد، دوربین ممکن است بسیار نزدیک به بدن شما حرکت کند. این امر برای دریافت تصاویر با کیفیت لازم است. اگر شما مبتلا به كلاستروفوبیك هستید، باید قبل از شروع انجام آزمایش موضوع را به تکنسین مربوطه اطلاع دهید.

در صورت استفاده از کاوشگر، برای اندازه گیری و مطالعه ناحیه کوچکی از بدن میزان مشخصی رادیواکتیویته عبور داده می شود. سایر آزمایش های پزشکی هسته ای میزان رادیواکتیویته را در خون، ادرار یا تنفس اندازه گیری می کنند. مدت زمان انجام آزمایش های پزشکی هسته ای بسته به نوع آزمایش بسیار متفاوت است.

زمان اسکن واقعی برای آزمایشات تصویربرداری هسته ای می تواند از 20 دقیقه تا چند ساعت باشد. این فرایند حتی ممکن است در طی چند روز انجام شود.

کودکان خردسال ممکن است برای بی حرکت ماندن نیاز به کمک یا آرام بخش داشته باشند. اگر پزشک معتقد باشد که کودک شما به آرام بخش احتیاج دارد، شما دستورالعمل های خاصی را در خصوص زمان و اینکه آیا می توانید کودک خود را در روز معاینه تغذیه کنید یا نه، دریافت خواهید کرد.

معمولا یک پزشک یا پرستار متخصص در بیهوشی کودکان، برای اطمینان از ایمنی کودک شما تحت بیهوشی، در خلال آزمایش در دسترس شما خواهد بود. هنگام تعیین وقت آزمایش برای کودک خردسال در خصوص در دسترس بودن متخصص کودک حتما پرس و جو کنید. یک متخصص کودک آموزش دیده است تا فرزند شما بدون نیاز به آرام بخش، در راحتی و کمترین اضطراب ممکن در خلال آزمایش بی حرکت مانده و آن را سپری کند.

وقتی آزمایش به پایان رسید، ممکن است از شما خواسته شود تا برای بررسی تصاویر کمی صبر کنید. در صورتی که احتیاج به دریافت تصاویر بیشتری باشد، تصویربرداری تکرار می شود. گاهی اوقات، تصاویر بیشتری برای شفاف سازی یا تجسم بهتر برخی مناطق یا ساختارها مورد نیاز است. نیاز به تصاویر بیشتر لزوماً به این معنی نیست که مشکلی در آزمایش وجود داشته یا چیزی غیرطبیعی پیدا شده است. این مسئله نباید باعث نگرانی شما شود. اگر برای تزریق داخل وریدی، از IV استفاده شده باشد، معمولاً پس از انجام تصویربرداری این ابزار برداشته می شود. البته اگر در همان روز برای آزمایش دیگری به تزریق احتیاج باشد، IV از بیمار جدا نمی شود.

برای بیماران مبتلا به بیماری تیروئید که تحت ید رادیواکتیو (I-131) قرار می گیرند، این ماده به شکل کپسول یا مایع بلعیده می شود. لازم به ذکر است که این نوع از درمان اغلب یک روش سرپایی است.

رادیو ایمونوتراپی (RIT) نیز یکی دیگر از روش های سرپایی است که از طریق تزریق انجام می شود.

I-131 MIBG درمان نوروبلاستوما با تزریق در جریان خون انجام می شود. کودکان برای این نوع از معالجه در بیمارستان بستری می شوند و شب را در یک اتاق آماده و مخصوص می گذرانند. شرایط ویژه ای برای والدین در نظر گرفته شده است تا در هنگام انجام این روش درمانی در مراقبت از كودك خود مشارکت داشته باشند.

در طول و بعد از عمل چه چیزی را تجربه خواهم کرد؟

به جز تزریقات وریدی، بیشتر روشهای پزشکی هسته ای بدون درد هستند. آنها به ندرت با ناراحتی یا عوارض جانبی قابل توجهی همراه می باشند. زمانی که ردیاب رادیواکتیو به صورت تزریق داخل ورید قرار داده می شود و هنگام وارد شدن سوزن به داخل رگ، احساس سوزش خواهید داشت. هنگام تزریق ردیاب رادیواکتیو ممکن است احساس کنید که یک مایع سرد از بازوهای شما بالا می رود. به طور کلی، هیچ عارضه جانبی دیگری در این روش وجود ندارد. هنگام بلعیدن ردیاب های رادیواکتیو، معمولا هیچ طعم و مزه ای را احساس نخواهید کرد. هنگام استنشاق همچنین هیچ احساس متفاوتی در مقایسه با زمانی که هوای معمولی را تنفس می کنید، نخواهید داشت. در خلال برخی از آزمایش ها ممکن است یک کانتر در مثانه شما قرار گیرد. این امر ممکن است باعث ناراحتی موقتی شما شود. مهم است که در طول آزمایش ثابت بمانید. تصویربرداری هسته ای خود دردی ایجاد نمی کند. با این حال، ساکن ماندن در یک موقعیت خاص در حین تصویربرداری ممکن است باعث ناراحتی شود.

شما معمولا پس از انجام آزمایش، فعالیت های عادی خود را از سر می گرید، مگر آن که پزشک شما خلاف این امر را از شما بخواهد. قبل از ترک محل آزمایش یک تکنسین، پرستار و یا پزشک هرگونه دستورالعمل خاص و لازم را به شما ارائه می دهد.

مقدار کمی از ردیاب های رادیواکتیو در بدن شما با گذشت زمان خاصیت پرتوزایی خود را از طریق روند طبیعی از دست می دهد. همچنین ممکن است طی چند ساعت یا روزهای اول آزمایش از طریق ادرار یا مدفوع از بدن خارج شوند. برای کمک به دفع مواد رادیواکتیو از بدن، مقدار زیادی آب بنوشید.

برای اطلاعات بیشتر به نکات ایمنی در روش های هسته ای مراجعه کنید. همچنین در خصوص نوبت های بعدی و زمان های لازم برای مراجعه به بخش پزشکی هسته ای، به شما اطلاعات لازم ارائه خواهد شد.

چه کسی نتایج را تفسیر می کند و چگونه می توانم به آن ها دسترسی داشته باشم؟

یک رادیولوژیست یا پزشک با تخصص در زمینه پزشکی هسته ای، تصاویر را تفسیر کرده و گزارشی را به پزشک اصلی شما ارجاع می دهد.

مزایا و خطرات پزشکی هسته ای

فواید

  • معاینات پزشکی هسته ای اطلاعات منحصر به فردی را ارائه می دهند، از جمله جزئیات عملکرد و آناتومی ساختارهای بدن که با استفاده از سایر روش های تصویربرداری، اغلب غیر قابل دستیابی هستند.
  • اسکن های پزشکی هسته ای مفیدترین اطلاعات تشخیصی یا درمانی را برای بسیاری از بیماری ها ارائه می دهند.
  • اسکن پزشکی هسته ای هزینه کمتری دارد و ممکن است اطلاعات دقیق تری نسبت به جراحی های باز در اختیار شما قرار دهد.
  • پزشکی هسته ای پتانسیل شناسایی بیماری را در اولین مرحله و اغلب قبل از بروز علائم یا تشخیص ناهنجاری ها با سایر آزمایش های تشخیصی، دارد.
  • با تشخیص خوش خیم یا بدخیم بودن ضایعات، اسکن PET ممکن است نیاز به نمونه برداری را از بین ببرد یا بهترین مکان را برای این امر شناسایی کند.
  • اسکن PET ممکن است اطلاعات اضافی را فراهم کند که برای برنامه ریزی در پرتو درمانی معمولا لازم هستند.

خطرات

  • از آنجا که در خلال آزمایشات پزشکی هسته ای تنها مقدار کمی از ردیاب های رادیواکتیو استفاده می شود، بیماران در معرض تابش نسبتاً کمی قرار دارند. این میزان برای آزمایشات تشخیصی قابل قبول است. بنابراین در مقایسه با مزایای بالقوه، خطر تابش بسیار کم است.
  • روش های تشخیصی پزشکی هسته ای برای بیش از پنج دهه مورد استفاده قرار گرفته است و هیچ عارضه جانبی طولانی مدت ناشی از قرار گرفتن در معرض پرتو با دوز پایین گزارش نشده است.
  • خطرات درمانی همیشه در مقابل مزایای بالقوه روش های درمانی پزشکی هسته ای سنجیده می شوند. پزشک قبل از درمان شما را از تمام خطرات قابل توجه آگاه می کند و به شما فرصتی برای پرسیدن سوال می دهد.
  • واکنش های آلرژیک به رادیوتراکرها بسیار نادر و معمولاً خفیف هستند. بهتر است در خصوص حساسیت ها و یا مشکلاتی که ممکن است در طول آزمایش قبلی پزشکی هسته ای رخ داده باشند، با کارمندان پزشکی هسته ای مسئول صحبت کنید.
  • تزریق ردیاب های رادیواکتیو ممکن است باعث ایجاد درد و قرمزی جزئی شود. این مسئله به سرعت حل می شود.
  • زنان در صورت وجود احتمال بارداری یا شیردهی همیشه باید به پزشک و تکنسین رادیولوژی خود اطلاع دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بارداری، شیردهی و تصویربرداری پزشکی هسته ای به صفحه روش های ایمنی در اشعه ایکس، رادیولوژی مداخله ای و روش های پزشکی هسته ای مراجعه کنید.

محدودیت های پزشکی هسته ای عمومی چیست؟

فرایند پزشکی هسته ای می تواند زمانبر باشد. ممکن است تجمع ردیاب های رادیواکتیو در محل مورد مطالغع، از چند ساعت تا چند روز به طول انجامد. همچنین انجام فرایند تصویربرداری نیز ممکن است از چند ساعت تا چند روز به طول انجامد. در برخی از موارد، تجهیزات جدید می توانند به طور قابل توجهی زمان این فرایند را کوتاه کنند. وضوح تصاویر پزشکی هسته ای ممکن است به اندازه CT یا MRI نباشند. با این حال اسکن های پزشکی هسته ای در برابر بسیاری از مشکلات مختلف حساسیت بیشتری دارند و اطلاعاتی که آن ها در خصوص فرایند های مختلف بدن ارائه می دهند، معمولا به راحتی و با سایر روش های تصویربرداری امکان پذیر نیست.

مرکز پزشکی هسته ای

مرکز پزشکی هسته ای محل تشخیص و درمان بیماری ها با استفاده از دانش هسته ای است.

تجهیزات تخصصی و متخصصان علم پزشکی هسته ای در این مراکز به بهبودی بیماران کمک می کنند.

پزشکی هسته ای شاخه ای از علم پزشکی است که در آن تشخیص و درمان بیماری ها با استفاده از مواد رادیواکتیو انجام می شود.

این روش برای تشخیص و درمان بیماری در اعضای مختلف بدن مانند قلب، مغز، دستگاه گوارش و … کاربرد دارد.

برخی روش های تشخیصی مانند سونوگرافی  یا ام آر آی به بررسی شکل و وضعیت عضو مورد نظر می پردازند.

اما پزشکی هسته ای به بررسی نحوه عملکرد اعضای بدن می پردازد.

برای انجام چنین کاری متخصصان پزشکی هسته ای از رادیو داروها استفاده می کنند.

رادیوداروها وارد بدن می شوند و در عضو مورد نظر جمع می شوند. سپس با استفاده از دستگاه های اشعه گاما تصویر تشکیل می دهند.

در مرکز پزشکی هسته ای پرتو داخل بدن بیمار قرار می گیرد و از بدن بیمار به دستگاه ساطع می شود.

این در حالی است که در سایر روش ها مانند رادیولوژی پرتوها از دستگاه به بدن ساطع می شوند.

رادیودارو چیست؟

اساس کار متخصصان پزشکی هسته ای رادیو داروها هستند. رادیو داروها از مواد رادیواکتیو ساخته می شوند.

این داروها با نام ژانریک یا نام تجاری شناخته می شوند و فقط با نسخه پزشک قابل خریداری هستند.

روش های مختلفی برای رساندن رادیوداروها به عضو مورد نظر وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به دهانی، وریدی، زیر جلدی، موضعی و داخل عضلانی اشاره کرد.

در پزشکی هسته ای از پرتوهای گاما برای تصویربرداری از اعضای بدن و از پرتوهای بتا برای درمان بیماری ها استفاده می شود.

مراقبت های کارکنان مراکز پزشکی هسته ای

افرادی که در رشته پزشکی هسته ای تحصیل کرده اند، کارشناسان این مراکز خواهند بود.

علاوه بر متخصصان پزشکی هسته ای، کارکنان دیگری در بخش پذیرش، پرستاری و نظافت مرکز کار خواهند کرد.

افرادی که در این  مراکز  مشغول به کار هستند باید نکات ایمنی خاصی را رعایت کنند. این نکات عبارتند از:

  1. خودداری از خوردن، آشامیدن یا سیگار کشیدن در محلی که رادیونوکلئیدها به کار می روند
  2. استفاده از لباس های محافظ در هنگام کار با مواد رادیواکتیو
  3. شستشوی دست ها، کفش ها و لباس ها پس از اتمام کار با رادیونوکلئید ها
  4. پاک کردن فوری مواد رادیواکتیو از روی زمین یا سطوح

مواد رادیواکتیو می توانند برای بدن بسیار مضر باشند.

 در صورتی که این مواد بدون محافظت با بدن تماس داشته باشند مشکلات زیادی به وجود خواهند آورد.

برای پیشگیری از چنین چیزی مراکز پزشکی هسته ای باید زباله های هسته ای خود را به درستی دفع کنند.

هر ماده رادیواکتیو دارای طول عمر خاصی است. با تمام شدن این طول عمر، خاصیت پرتوافکنی آن از بین می رود.

برای دفع زباله رادیواکتیو آن ها را همراه با برچسب تاریخ طول عمر در محفظه های خاصی انبار می کنند.

پس از به پایان رسیدن این تاریخ، زباله رادیواکتیو مانند زباله عادی دفع می شود.

پزشکی هسته ای

رشته پزشکی هسته ای زیرشاخه علم پزشکی و از شیوه های مدرن تشخیص و درمان است.

با پیشرفت تکنولوژی و کاربرد انرژی هسته ای در حوزه های مختلف از جمله پزشکی، نیاز به افراد متخصص در این زمینه بیشتر شده است.

پزشکی هسته ای روش های درمانی پیشین را با تکنولوژی هسته ای تلفیق می کند.

این رشته به سایر زیر شاخه های پزشکی مرتبط و وابسته است.

 در این رشته متخصصانی تربیت می شوند که می توانند از مواد رادیواکتیو برای تشخیص یا درمان بیماری استفاده کنند.

در پزشکی هسته ای علوم رادیولوژی، فیزیک پزشکی و پرتونگاری مولکولی با هم تلفیق می شوند.

دانش آموختگان این رشته در حوزه درمان بیماران با داروهای رادیواکتیو تخصص خواهند یافت.

کاربرد روز افزون رادیوداروها در تشخیص و درمان بیماری‌ها، این رشته تحصیلی را شناخته شده تر کرده است.

بازار کار 

دانش آموختگان این رشته در مراکز پزشکی هسته ای مشغول به کار خواهند شد. موقعیت های شغلی دانشجویان پزشکی هسته ای عبارتند از:

  • متخصص پزشکی هسته ای
  • تکنولوژیست هسته ای
  • داروگر هسته ای (از گرایش های داروسازی)
  • استاد دانشگاه (در سطح دکتری)
  • مأمور حفاطت از پرتو

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل,بالابر بیمار ,تجهیزات پزشکی,پارالل ,گیت ترینر ,یخچال آزمایشگاهی, نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 206 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:55

تجهیزات فیزیوتراپی چیست؟معرفی انواع تجهیزات فیزیوتراپی سری اول

یکی از خدمات درمانی بسیار عالی و کاربردی برای انواع بیماری ها و مشکلات جسمی، فیزیوتراپی می باشد که به علت اطلاعات غلط و کمبود آگاهی در بین اقشار مختلف مردم، برخی برداشت های نادرست و غیر ملموسی از آن دارند. فیزیوتراپی به صورت کلی از دو لغت تشکیل شده است که ترکیب فیزیک و تراپی می باشد. در فیزیوتراپی فقط انجام اعمال با شوک صورت نمی پذیرد. این کار مربوط به قسمت خاصی از فیزیوتراپی به نام الکتروتراپی می باشد. به طور کلی فیزیوتراپی به افراد مختلف کمک می کند، تا بتوانند جسم سالم و سر حال تری داشته باشند. اگر به بیماری های جسمی و یا مشکلات حرکتی گرفتار شده اند، بتوانند توانایی های خود را حفظ کرده و یا تقویت کنند. در مورد فیزیوتراپی فقط بحث درمانی مورد نظر پزشکان نیست بلکه در خدمات مربوط به فیزیوتراپی، مباحث پیشگیرانه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

انواع روش های فیزیوتراپی

فرآیندهای فیزیوتراپی

قبل از آن که شما به یک فیزیوتراپ مراجعه کنید، فرآیند کار با تجویز پزشک آغاز می شود. بسته به نوع مشکلی که برای شما پیش آمده است، پزشک متخصص شما نیز تفاوت خواهد کرد. مثلا اگر مشکلات شکستگی و ضرب دیدگی در فرد دیده شود، پزشک ارتوپد برای وی فیزیوتراپی را تجویز می کند یا اگر سکته مغزی باعث ایجاد مشکلات حرکتی در فرد شده باشد، پزشک مغز و اعصاب این وظیفه را در بر عهده خواهد داشت. پس از انجام این کار و در ادامه این فرآیند، فرد باید به یک متخصص فیزیوتراپی مراجعه کند و در این مرحله با معاینه وی، تعداد جلسات مورد نیاز و نوع تکنیک های درمانی او مشخص گردد. به صورت کلی تکنیک های کاربردی زیادی در فرآیند فیزیوتراپی نقش دارند که برخی از اصلی ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

امواج درمانی

یکی از کاربردی ترین تکنیک های فیزیوتراپی است که در آن از امواج فراصوت برای درمان و بهبود شرایط بیمار کمک می گیرند. به دلیل عمق نفوذی بیشتری که امواج فراصوت ایجاد می کنند، و هم چنین گرمای قابل کنترلی که دارند، می توان برخی از مشکلات عمده مانند مشکلات التهابی، شکستگی ها، رگ به رگ شدن ها و موارد مربوط به مفاصل و عضلات را با استفاده از این امواج از بین برد.

درمان به کمک تنس (TENS)

فیزیوتراپی تنس

یکی دیگر از مواردی که به شدت در فیزیوتراپی به آن توجه می گردد، استفاده از محرک های الکتریکی و تنس است. کاربر اصلی این روش در درمان مشکلات مربوط به ماهیچه های آسیب دیده می باشد.

ورزش درمانی

به جرات می توان گفت که ورزش درمانی، از قدیمی ترین و البته مفید ترین روش ها و تکنیک های فیزیوتراپی می باشد. این روش در بیشتر موارد نیاز به تجهیزات پیچیده و هزینه برداری ندارد. نکته حائز اهمیت در ورزش درمانی تخصص فیزیوتراپیست است و اطلاعاتی که در مورد تکنیک های ورزشی مختلف دارد. هر چه قدر تخصص فرد در این زمینه بیشتر باشد، حرکات ساده تر، جذاب تر و موثرتری را به فرد مراجعه کننده آموزش می دهد.

ماساژ درمانی

شاید برای تان جالب باشد که بدانید، انجام تخصصی ماساژ یکی از زیر مجموعه های اصلی علم فیزیوتراپی است. عمل اصلی در ماساژ که به مشکلات زیادی کمک می کند، ایجاد گردش خود متعادل در بافت های بدن است. از طرفی افرادی که به مشکلات بافتی و عضلانی دچار شده باشند، با دریافت ماساژ تخصصی می توانند در روند بهبود مشکلات خود، رشد چشمگیری داشته باشند.

حرارت درمانی

خاصیت منحصر به فردی که در حرارت وجود دارد، این است که زمانی که حرارت در یک نقطه خاص متمرکز شود، می تواند در آن قسمت گردش خون را بهبود ببخشد. در فیزیوتراپی نیز از حرارت برای همین کار و دقیقا به همین جهت استفاده می شود. البته در این روش از حرارت برای رفع گرفتگی عضلات نیز استفاده می شود.

مزایا و عوارض فیزیوتراپی

تمام روش های کاربردی در علم پزشکی، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. حتی بیشتر داروهایی که مصرف می کنیم، ممکن است برای قسمت هایی از بدن بسیار کاربردی و ضروری باشند، ولی در عمل به قسمت های دیگری نیز آسیب برسانند. به هر جهت این تشخیص پزشک است که در هر حالتی از چه چیزی و به چه صورتی کمک بگیرد. اما ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که فیزیوتراپی اصولی و تخصصی معمولا هیچ عوارض خاصی به همراه نخواهد داشت. منظور از عوارض فیزیوتراپی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، عوارضی است که در جهت فیزیوتراپی غیر اصولی و غیر حرفه ای ممکن است در فرد دیده شود. ابتدا مزایای اصلی فیزیوتراپی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مزایای فیزیوتراپی

بالابردن امید زندگی در افراد

مسلما مشکلات حرکتی، ناتوانی ها، آسیب دیدگی های جسمی طولانی مدت و سایر مواردی مشابه این ها؛ بر روی بیماران و افراد آسیب دیده تاثیرات منفی زیادی به دنبال خواهند داشت. برخی از این مشکلات فرد را تا حدود زیادی از جامعه دور می کند و احساس بی ارزش بودن و ناامیدی در وی شکل می گیرد. فیزیوتراپی بدون هیچ اغراقی امید به زندگی را در این افراد صد ها برابر کرده است. کوچک ترین نشانه های درمانی در این افراد، باعث می شود که خودشان از نظر روحی انگیزه بسیار بالاتری برای پیگیری روند درمانی خود داشته باشند که در طولانی مدت این کار باعث بالا رفتن امید زندگی در آن ها و در نتیجه بهبودی کامل شان می گردد.

کمک به ورزشکاران

بسیاری از ورزشکاران حرفه ای به کمک انجام تکنیک های موثر در فیزیوتراپی می توانند عملکرد بهتری در عرصه ورزشی خود داشته باشند. ضمن آن که هر گونه آسیب دیدگی ورزشی، به کمک فیزیوتراپی بسیار سریع قابل درمان می باشند.

کاهش عمل های جراحی

شاید این نکته نیز قابل تامل باشد که، با انجام فیزیوتراپی و رفع مشکلات هر شخص، می توان آمار تعداد عمل های جراحی سطحی و تقریبا غیر ضروری را کاهش داد. این مورد می تواند در سلامتی انسان نقش مهمی ایفا کند.

کاهش آسیب های سایر روش های درمانی

برای برخی از مشکلات جسمانی و حرکتی، روش های دیگری وجود دارند که همگی در گذشته استفاده می شدند. به طور مثال تصور کنید که یکی از مشکلات حرکتی انسان با کمک مصرف داروهای مشخصی قابل درمان است ولی می تواند در طولانی مدت به سلامتی فرد در سایر قسمت ها ضربه بزند. فیزیوتراپی در این موارد نقش تعیین کننده ای داشته و کمک می کند تا فرد از این روش های کاربردی ولی آسیب زننده فاصله بگیرد. در بسیاری از حوزه های درمانی پزشکی، سعی متخصصین بر این است که روش های جدیدی ابداع کنند که بتوانند آسیب های روش های درمانی گذشته را به حداقل برسانند.

کنترل و درمان بیماری های مخصوص زنان

در همین مطلب و در اوایل آن به این موضوع اشاره شد که فیزیوتراپی برای تعداد زیادی از بیماری های مخصوص زنان نیز کاربرد دارد. این بیماری های شاید به جز جراحی هیچ راه درمان دیگری نداشته باشند. به علاوه پس از انجام عمل جراحی نیز ممکن است تا سال ها برای فرد جراحی شده مشکلاتی ایجاد نمایند. در این جا نیز فیزیوتراپی می تواند گره گشا بوده و حتی دردهای مخصوص این بیماری ها را برای زنان به میزان قابل قبولی کاهش دهد.

پیشگیری از مشکلات رایج و شناخته شده

برخی از بیماری ها و مشکلات به صورت طبیعی و با آمار به نسبت بالایی در اثر کهولت سن رخ می دهد. با کمک فیزیوتراپی می توان احتمال ابتلا به این مشکلات و بیماری ها را تا حد صفر نیز کاهش داد. به صورت کلی پیشگیری یکی از اصلی ترین مزیت هایی است که برای تکنیک های فیزیوتراپی می توان در نظر گرفت.

عوارض فیزیوتراپی

عوارض فیزیوتراپی

یکی از عوارض بسیار رایج در فیزیوتراپی های غیر استاندارد، افزایش شدت مشکل و بیماری می باشد. به طور مثال اگر فردی به هر علتی دچار شکستگی شده باشد و تکنیک های غیر استاندارد فیزیوتراپی توسط یک فرد غیر متخصص بر روی وی اجرا شود، مسلما نه تنها نشانه های بهبودی در شخص دیده نمی شود؛ بلکه ممکن است از هر نظر فرد به مشکلات شدیدتری دچار شود که حتی قابل درمان نیز نیستند.

یکی دیگر از مشکلات ناشی از فیزیوتراپی غیر صحیح؛ آسیب رسانی به قسمت های حساس بدن از جمله عصب ها و نخاع می باشد. به طور مثال یکی از دشوارترین تکنیک ها در فیزیوتراپی، مربوط به فیزیوتراپی گردن است. اگر این کار به خوبی صورت نگیرد، ممکن است مشکلات بسیاری جدی تری در فرد ایجاد شده و فرد را درگیر مشکلات عمیق تری کند.

معرفی انواع تجهیزات فیزیوتراپی سری اول

دستگاه‌ها به تنهایی فقط یک وسیله هستند که طرز استفاده از آنها می‌تواند در موثر بودن یا نبودن آنها دخیل باشد. اگر برای درمان یک مشکل دستگاه و دوز دستگاه به درستی انتخاب شود، درمان سریع‌تر و بهتر صورت خواهد گرفت.


آیس پک فیزیوتراپی

توضیحات آیس پک فیزیوتراپی ژل پلیمر در کیسه ھاي پلی اتیلن پلی آمید (ضد حساسیت)  Cold bag  آیسپک قابل استفاده به صورت گرما و سرما در ابعاد گوناگون

جهت مشاهده مشخصات و خرید آیس پک فیزیوتراپی کلیک کنید

استرپ کشی فیزیوتراپی

جهت مشاهده مشخصات و خرید استرپ کشی فیزیوتراپی کلیک کنید

استوانه ماساژ پرتابل تراباند

جزییات مشخصات و نحوه عملکرد استوانه ماساژ پرتابل تراباند: طراحی نو آورانه و بدیع از کمپانی تراباند آمریکا برای کاربری های فیزیوتراپی و توانبخشی عمیق بافتهای عضلانی که علاوه بر انواع کاربران و مقاصد خانگی و حرفه ای به ویژه برای دوچرخه سواران، دوندگان، کوهنوردان و دیگر ورزشهای استقامتی ابزاری کارآمد جهت ماساژدرمانی و رفع خستگی، گرفتگی و یا کوفتگی های عضلانی به شمار می رود. ویژگیها: دارای دستگیره در دوطرف که به داخل جمع می شود برای سهولت استفاده و حمل طول با دسته های باز شده: 48 سانتیمتر طول با دسته های جمع شده داخل دستگاه: 31سانتیمتر کمک به افزایش و تسهیل گردش خون داخل بافتهای عضلانی دارای دفترچه راهنمای انواع استفاده وزن: 230 گرم کشور مبدا: آمریکا

جهت مشاهده مشخصات و خرید استوانه ماساژ پرتابل تراباند کلیک کنید

استوانه ماساژ تراباند Foot Roller

جزییات مشخصات و نحوه عملکرد استوانه ماساژ تراباند Foot Roller: استوانه ماساژ تراباند مناسب برای ماساژ و التیام دردهای موضعی و عضلانی به ویژه برای قسمتهای تحتانی پا (ساق و یا کف پا). استفاده از این وسیله احساس خوب، گردش خون بهتر، ماساژ و تسکین کوفتگی را برای کاربر فراهم می آورد. ویژگیها: امکان قرار دادن در فریزر و خنک نمودن برای کاهش تورم ساخته شده از پلاستیک طبیعی (Natural Rubber) طراحی ارگونومیک متناسب با ساختار پا امکان خنک نمودن و یا فریز نمودن وسیله برای استفاده های متنوع دارای دفترچه راهنما طراحی کوچک و جمع و جور راحت برای جابه جایی وزن: 230 گرم قطر: 5 سانتیمتر کشور مبدا: امریکا

جهت مشاهده مشخصات و خرید استوانه ماساژ تراباند Foot Roller کلیک کنید

اسلینگ مدل بلت

جهت مشاهده مشخصات و خرید اسلینگ مدل بلت کلیک کنید

اسلینگ مدل پاشنه

جهت مشاهده مشخصات و خرید اسلینگ مدل پاشنه کلیک کنید

اسلینگ مدل دراپ فوت

جهت مشاهده مشخصات و خرید اسلینگ مدل دراپ فوت کلیک کنید

اسلینگ مدل دو قلابه

جهت مشاهده مشخصات و خرید اسلینگ مدل دو قلابه کلیک کنید

اسلینگ مدل شش قلابه

جهت مشاهده مشخصات و خرید اسلینگ مدل شش قلابه کلیک کنید

اسلینگ مدل گردنی

جهت مشاهده مشخصات و خرید اسلینگ مدل گردنی کلیک کنید

اسلینگ مدل گردنی چرمی

جهت مشاهده مشخصات و خرید اسلینگ مدل گردنی چرمی کلیک کنید

اسلینگ مدل همه کاره

جهت مشاهده مشخصات و خرید اسلینگ مدل همه کاره کلیک کنید

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل,بالابر بیمار ,تجهیزات پزشکی,گیت ترینر ,پارالل ,فیزیوتراپی ,تجهیزات توانبخشی, نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 194 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:54

دستگاه پارالل توانبخشی چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ از کجا دستگاه پارالل فیزیوتراپی بخریم؟

دستگاه پارالل (Dip Bar), یکی از دستگاههای پرکاربرد بدنسازی می باشد, که از وزن بدن بمنظور تقویت عضلات بالا تنه در آن استفاده می شود. این وسیله, از دو میله که بصورت U شکل بهم متصل شده اند, تشکیل شده است.

این وسیله در ابعاد و ارتفاع های مختلفی برای مصارف باشگاهی و خانگی ساخته می شوند, که این مسئله باعث می شود تا بتوان حرکات متنوع و متعددی با این دستگاه انجام داد. بعنوان مثال می توان حرکات تقویت عضلات پشت بازو, سینه, شانه و کمر و همچنین عضلات ناحیه شکم را با این دستگاه انجام داد.

بهترین انواع دستگاه های پارالل توانبخشی،فیزیوتراپی و بدن سازی

در این قسمت با وینکل همراه باشید تا یه لیست کامل از دستگاه های پارالل فیزیوتراپی زیر مجموعه تجهیزات فیزیوتراپی وینکل رو براتون شرح بدیم.جهت مشاوره و خرید محصولات تجهیزات پزشکی وینکل با ما در تماس باشید.


پارالل بار فیزیوتراپی مدل تاشو

توضیحات پارالل بار فیزیوتراپی پارالل دو میله با استفاده جک دستی بسیار راحت و روان پارالل بار تاشو فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش دارای 2 بار 3متری باقابلیت تنظیم عرض و ارتفاع جھت خردسال و بزرگسال، شیب صفر، رنگ کوره ای ضد Letron خش ، آبکاری آبکرم سخت پارالل دارای بوش تراشکاری شده تفلونی جھت سھولت حرکت

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل بار فیزیوتراپی مدل تاشو کلیک کنید

پارالل بار فیزیوتراپی مدل چهار میله ادونس

توضیحات پارالل بار فیزیوتراپی پارالل 4 بار ادونس اولین پارالل بار با قابلیت تبدیل به رمپ با استفاده جک دستی بسیار راحت و روان پارالل با فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش دارای 4 بار 3متری باقابلیت تنظیم عرض و ارتفاع جھت خردسال و بزرگسال، شیب صفر، رنگ کوره ای ضد Letron خش ، آبکاری آبکرم سخت دارای بوش تراشکاری شده تفلونی جھت سھولت حرکت طول تقریبی دستگاه 3 متر عرض تقریبی دستگاه 70 سانتی متر قابلیت تحمل وزن تا حداکثر 150 کیلو دارای قابلیت تنظیم ارتفاع که به حالت شیب دار تبدیل شود

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل بار فیزیوتراپی مدل چهار میله ادونس کلیک کنید

پارالل بار فیزیوتراپی مدل خانگی

توضیحات پارالل بار فیزیوتراپی پارالل دو میله با استفاده جک دستی بسیار راحت و روان پارالل بار فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش دارای 2 بار 3متری باقابلیت تنظیم عرض و ارتفاع جھت خردسال و بزرگسال، شیب صفر، رنگ کوره ای ضد Letron خش ، آبکاری آبکرم سخت پارالل دارای بوش تراشکاری شده تفلونی جھت سھولت حرکت

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل بار فیزیوتراپی مدل خانگی کلیک کنید

پارالل فیزیوتراپی مدل اطفال

توضیحات پارالل فیزیوتراپی طول ، عرض ، ارتفاع میله ها 200×40×(40 تا 80) سانتی متر کالایی بسیار کاربردی برای کسانی که در راه رفتن مشکل دارند پارالل بار می تواند محرک قوی برای تقویت استقامت در راه رفتن باشد با استفاده از جک دستی بسیار راحت و روان پارالل بار فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل فیزیوتراپی مدل اطفال کلیک کنید

پارالل فیزیوتراپی مدل تردمیلی

توضیحات پارالل فیزیوتراپی پارالل با فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش دارای 2بار 3متری باقابلیت تنظیم عرض و ارتفاع جھت خردسال و بزرگسال، شیب صفر، رنگ کوره ای ضد Letron خش ، آبکاری آبکرم سخت دارای بوش تراشکاری شده تفلونی جھت سھولت حرکت طول پارالل ھای منازل و تاشو 2 متر می باشد

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل فیزیوتراپی مدل تردمیلی کلیک کنید

پارالل فیزیوتراپی مدل چهار میله

توضیحات پارالل فیزیوتراپی پارالل 4 بار اولین پارالل بار با قابلیت تبدیل به رمپ با استفاده جک دستی بسیار راحت و روان پارالل با فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش دارای 4 بار 3متری باقابلیت تنظیم عرض و ارتفاع جھت خردسال و بزرگسال، شیب صفر، رنگ کوره ای ضد Letron خش ، آبکاری آبکرم سخت دارای بوش تراشکاری شده تفلونی جھت سھولت حرکت

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل فیزیوتراپی مدل چهار میله کلیک کنید

پارالل فیزیوتراپی مدل دو میله

توضیحات پارالل فیزیوتراپی پارالل دو میله با استفاده جک دستی بسیار راحت و روان پارالل بار فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش دارای 2 بار 3متری باقابلیت تنظیم عرض و ارتفاع جھت خردسال و بزرگسال، شیب صفر، رنگ کوره ای ضد Letron خش ، آبکاری آبکرم سخت دارای بوش تراشکاری شده تفلونی جھت سھولت حرکت

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل فیزیوتراپی مدل دو میله کلیک کنید

پارالل فیزیوتراپی مدل کلینیکی قابل تنظیم

توضیحات پارالل فیزیوتراپی کالایی بسیار کاربردی برای کسانی که در راه رفتن مشکل دارند پارالل بار می تواند محرک قوی برای تقویت استقامت در راه رفتن باشد دارای چهار بار قابل تنظیم دارای رمپ MDF صفر درجه با استفاده جک دستی بسیار راحت و روان پارالل بار فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل فیزیوتراپی مدل کلینیکی قابل تنظیم کلیک کنید

پارالل فیزیوتراپی 2 میله

توضیحات پارالل فیزیوتراپی 2 میله پارالل دو میله با استفاده جک دستی بسیار راحت و روان دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش دارای 2 بار 2 متری باقابلیت تنظیم عرض و ارتفاع جھت خردسال و بزرگسال کالایی بسیار کاربردی برای کسانی که در راه رفتن مشکل دارند پارالل بار می تواند محرک قوی برای تقویت استقامت در راه رفتن باشد

جهت مشاهده مشخصات و خرید پارالل فیزیوتراپی 2 میله کلیک کنید

دستگاه پارلل بار فیزیوتراپی

توضیحات دستگاه پارلل بار فیزیوتراپی پارالل 4 بار با قابلیت تبدیل به رمپ با استفاده جک دستی بسیار راحت و روان پارالل با فیزیوتراپی دارای شاسی فلزی جھت افزایش مقاومت دارای قابلیت تنظیم راحت و روان در عرض و ارتفاع، رنگ کوره ای ضد خش دارای 4 بار 3متری باقابلیت تنظیم عرض و ارتفاع جھت خردسال و بزرگسال، شیب صفر، رنگ کوره ای ضد Letron خش ، آبکاری آبکرم سخت دارای بوش تراشکاری شده تفلونی جھت سھولت حرکت دارای کفی از جنس ام دی اف (MDF) رمپ صفردرجه

جهت مشاهده مشخصات و خرید دستگاه پارلل بار فیزیوتراپی کلیک کنید

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل,بالابر بیمار ,تجهیزات پزشکی,پارالل , نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 152 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:50

8 تا دستگاه گیت ترینر توانبخشی معروف که به معلولین کمک میکنه راه برن

اول از همه بیاین بررسی کنیم گیت ترینر چی هست.گیت ترینر یک دستگاه توانبخشی کمک جرکتیه برای کمک به معلولین و افراد کم توان یا دارای مشکل حرکتی تا بتونن به کمک این دستگاه به راحتی رو پای خودشون بایستن و آرام آرام قدم بردارن تا در هر قدم یک قدم به سلامتی خودشون نزدیک تر بشن با وینکل همراه باشید تا بیشتر درباره گیت ترینر با هم صحبت کنیم.

گیت ترینر چیست و چرا از گیت ترینر استفاده میکنیم؟

گیت ترینر (Gait Trainer) ابزاری می‌باشد که بیماران بدون کمک و بدون ترس از افتادن می‌توانند با آن به تمرین راه رفتن بپردازند. این وسیله دارای قسمت‌های مختلف و با قابلیت تنظیم می‌باشد که می‌تواند برای هر بیمار مناسب باشد.

انواع گیت ترینر های توانبخشی و ویژگی های آن

در ادامه میریم که با چند سری گیت ترینر پر فروش و با کیفیت که اتفاقا تجهیزات پزشکی وینکل نمایندگی فروش اونها رو بر عهده داره صحبت کنیم.جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید انواع گیت ترینر با ما در تماس باشید.


گیت ترینر (واکر) مدل استیل

توضیحات گیت ترینر (واکر) صندلی و ارتفاع قابل تنظيم جهت تحرک تقويت عضلات طرح آلمانی و بدنه واکر از جنس استيل گیت ترینر برای کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی های فیزیکی و یادگیری ارتفاع هندريل و نشيمنگاه قابل تنظيم گیت ترینر دارای زین حمایتی و چرخ های بسیار روان پد های چهار طرفه قابل تنظیم شرتک ها از جنس برزنت محکم تحمل وزن 120 كيلوگرم وزن واکر 20 كيلوگرم دارای چهار چرخ ترمز دار استیل

جهت مشاهده مشخصات و خرید گیت ترینر (واکر) مدل استیل کلیک کنید

گیت ترینر فیزیوتراپی مدل آگزلاری

توضیحات گیت ترینر فیزیوتراپی گیت ترینر برای کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی های فیزیکی و یادگیری مناسب سالمندان و سکته های مغزی  قابلیت تنظیم ارتفاع حمایت کامل از بیمار و کاهش وزن نیم تنه فوقانی روی پا ها دارای چهار چرخ ترمز دار و روان

جهت مشاهده مشخصات و خرید گیت ترینر فیزیوتراپی مدل آگزلاری کلیک کنید

گیت ترینر فیزیوتراپی مدل اگزلاری خردسالان

توضیحات گیت ترینر فیزیوتراپی گیت ترینر برای کودکان دارای ناتوانی های فیزیکی و یادگیری آسيب های سر و ضربات مغزی دارای چهار چرخ ترمزدار ترمز پارکینگ با اهرم ترمز دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب

جهت مشاهده مشخصات و خرید گیت ترینر فیزیوتراپی مدل اگزلاری خردسالان کلیک کنید

گیت ترینر فیزیوتراپی مدل خردسالان

توضیحات گیت ترینر فیزیوتراپی گیت ترینر برای کودکان دارای ناتوانی های فیزیکی و یادگیری چهار طرفه با چهار ساپورت جانبی قابل تنظیم زین حمایتی مناسب اطفال و سبک چرخ های روان رنگ کوره ای با آبکرم ترمز پارکینگ با اهرم ترمز دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب دارای چهار چرخ ترمز دار پد های چهار طرفه قابل تنظیم

جهت مشاهده مشخصات و خرید گیت ترینر فیزیوتراپی مدل خردسالان کلیک کنید

گیت ترینر فیزیوتراپی مدل فول ساپورت

توضیحات گیت ترینر فیزیوتراپی گیت ترینر برای کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی های فیزیکی و یادگیری ترمز پارکینگ با اهرم ترمز دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب دارای چهار چرخ ترمز دار گیت ترینر دارای زین حمایتی و چرخ های بسیار روان پد های چهار طرفه قابل تنظیم وسیله ای بی نظیر برای سالمندان ، قطع نخاع ، سکته مغزی ، آسيب های سر و ضربات مغزی

جهت مشاهده مشخصات و خرید گیت ترینر فیزیوتراپی مدل فول ساپورت کلیک کنید

گیت ترینر کاردرمانی مدل اطفال

توضیحات گیت ترینر کاردرمانی اين گيت ترينر به مددجو آزادی و حس استقلال می دهد در حالی كه تعادل او رو به بهبودی است و قادر است وزن خود را بر روی پاهای خود بياندازد. خيلی راحت می تواند با كليد پشت وارد شود و ايمنی كامل را احساس كند. اين وسيله كاملا اجازه می دهد بدون كمک حركت كند. قابلیت تنظیم ارتفاع حمایت کامل از بیمار و کاهش وزن نیم تنه فوقانی روی پا ها دارای چهار چرخ ترمز دار و روان آموزش راه رفتن و پروسه قدم زدن را با اعتماد به نفس آغاز نمايد و تمرينات مداوم داشته باشد تا به مستقل شدن وی كمک چشم گيری كرده باشد. آپشن های اين گيت ترينر (دستگيره هاي فوقانی،دستگيره همراه،جدا كننده بين پاها، بند ساپورت پا) جداگانه به زودی قابل عرضه می باشند. دارای ساپورت لگن و سینه طراحی دینامیک روان و قابل اعتماد

جهت مشاهده مشخصات و خرید گیت ترینر کاردرمانی مدل اطفال کلیک کنید

گیت ترینر کاردرمانی مدل دینامیک

توضیحات گیت ترینر کاردرمانی اين گيت ترينر به مددجو آزادی و حس استقلال می دهد در حالي كه تعادل او رو به بهبودی است و قادر است وزن خود را بر روي پاهای خود بياندازد. مددجو خيلی راحت می تواند با كليد پشت وارد شود و ايمنی كامل را احساس كند. اين وسيله كاملا اجازه می دهد بدون كمک حركت كند. آموزش راه رفتن و پروسه قدم زدن را با اعتماد به نفس آغاز نمايد و تمرينات مداوم داشته باشد تا به مستقل شدن وی كمک چشم گيری كرده باشد. افراد سالمند می توانند به سادگی به عنوان يک وسيله كارآمد دائمی جهت پيمودن محيط اطراف خود اين گيت ترينر را تهيه نمايند. آپشن های اين گيت ترينر (دستگيره هاي فوقانی،دستگيره همراه،جدا كننده بين پاها، بند ساپورت پا) جداگانه به زودی قابل عرضه می باشند. دارای ساپورت لگن و سینه طراحی دینامیک روان و قابل اعتماد

جهت مشاهده مشخصات و خرید گیت ترینر کاردرمانی مدل دینامیک کلیک کنید

لیفت گیت ترینر فیزیوتراپی مدل کودکان و بزرگسالان

توضیحات لیفت گیت ترینر فیزیوتراپی گیت ترینر لیفت دارای جک روغنی جهت کاهش وزن بیمار از روی پا ها با قابلیت تنظیم وسیع با اسلینگ مخصوص گیت ترینر برای کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی های فیزیکی و یادگیری ترمز پارکینگ با اهرم ترمز دارای دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع و شیب دارای چهار چرخ ترمز دار گیت ترینر دارای زین حمایتی و چرخ های بسیار روان پد های چهار طرفه قابل تنظیم وسیله ای بی نظیر برای سالمندان ، قطع نخاع ، سکته مغزی ، آسيب های سر و ضربات مغزی

جهت مشاهده مشخصات و خرید لیفت گیت ترینر فیزیوتراپی مدل کودکان و بزرگسالان کلیک کنید

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل,گیت ترینر , نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 196 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:48

چگونه می توان بیمار را با خیال راحت بلند کرد و حرکت داد (معرفی دستگاه بالابر بیمار)

بلند کردن و جابجایی بیماران یا در یک موسسه مراقبت های بهداشتی یا در خانه می تواند کار خطرناکی باشد ، زیرا انجام نادرست این کار می تواند به بیمار آسیب برساند یا به لیفت آسیب برساند. FDA یک بارگیری جامع دارد که روشهای بالا بردن ایمن بیماران را در این جزوه رنگی خراب می کند. اما ما اطلاعات مربوط به آن صفحه را در زیر جمع آوری کرده ایم:

نکات ایمنی مراقب

برای جلوگیری از آسیب کمر از آسانسور برای این فعالیت ها استفاده کنید:

بالابر از کف
انتقال صندلی تخت
انتقال جانبی
اندام بلند کردن
توالت / حمام کردن
تغییر مکان
فشار ندهید ، فشار ندهید یا بلند نکنید در حالی که:

خارج از تعادل یا خم شدن به جلو
پیچ و تاب و / یا رسیدن
گرفتار یک فضای محدود
نکته: تا جایی که ممکن است نزدیک بیمار باشید تا از استرس ناشی از خم شدن جلوگیری شود.

بالابر خود را بشناسید

patient lift

نکته: دانستن بالابر بیمار و نحوه استفاده صحیح از آن می تواند از سقوط بیمار از روی بالابر جلوگیری کند – که ممکن است باعث آسیب هایی از جمله ضربه به سر ، شکستگی و مرگ شود.

قبل از استفاده از بالابر، وضعیت بیمار را بررسی کنید

قبل از استفاده از لیفت بیمار ، بررسی کنید:

توانایی های جسمی بیمار
بررسی کنید که آیا بیمار می تواند در انتقال کمک کند.
وزن و وضعیت جسمی بیمار را بررسی کنید. برای اطمینان از مناسب بودن بالابر از دستورالعمل های سازنده استفاده کنید.
مشخص کنید که چه تعداد مراقب برای بالا بردن ایمن بیمار لازم است.
وضعیت پزشکی بیمار
مطمئن شوید که از نظر وضعیت بیمار لیفت و اسلینگ صحیح دارید.
اطمینان حاصل کنید که لیفت وضعیت بیمار را بدتر نمی کند.
وضعیت روانی بیمار
در صورت هشدار ، اطمینان حاصل کنید که بیمار قادر به درک و دنبال کردن دستورالعمل ها است.
اطمینان حاصل کنید که بیمار آماده قرار گرفتن در بالابر است.
در صورت تحریک ، مقاومت یا مبارزه با بیمار باید از استفاده از لیفت بیمار جلوگیری شود.

Sling و Sling Bar را انتخاب کنید

برای افزایش ایمنی بیمار ، از نوع و اندازه صحیح اسلینگ برای بیمار خود استفاده کنید. زنجیر و نوار زنجیر را بر اساس توصیه های سازنده برای معیارهای زیر انتخاب کنید:

نوع کار انتقال
وضعیت پزشکی بیمار
اندازه و وزن بیمار
حساسیت به فشار میله های اسلینگ
از یک میله اسلینگ متناسب با اندازه بیمار استفاده کنید.
ترکیب زنجیر / زنجیر را انتخاب کنید که بیمار را در یک زاویه امن قرار دهد.
برای نوار اسلینگ فقط از اسلینگ با نوع ضمیمه گیره یا حلقه صحیح استفاده کنید.
نیاز به پشتیبانی کامل
نیاز به پشتیبانی سر
نیاز به بالشتک
بیمار ترجیحی یا متوسط ​​است
برخی از شرایط پزشکی مانند سکته مغزی ، شرایط ارتوپدی ، قطع عضو یا برخی زخم ها ممکن است در انتخاب زنجیر تأثیر بگذارد.

میله های اسلینگ

از یک میله اسلینگ متناسب با اندازه بیمار استفاده کنید.
ترکیب زنجیر / زنجیر را انتخاب کنید که بیمار را در یک زاویه امن قرار دهد.
برای نوار اسلینگ فقط از اسلینگ با نوع ضمیمه گیره یا حلقه صحیح استفاده کنید.

محیط را آماده کنید

تعداد مراقبان مورد نیاز را تعیین کنید:

اکثر آسانسورها برای کار ایمن و آسانسور و کنترل بیمار به دو یا چند مراقب نیاز دارند.
موقعیت بلند کردن و سطح دریافت:

پایه های پایه را بلند یا نزدیک دستگاه بیمار حرکت دهید.
پایه های پایه معمولاً در موقعیت کاملاً باز ثبات بیشتری دارند.
موقعیت را بلند کنید و سطح دریافت را در ارتفاع صحیح قرار دهید تا بیمار به راحتی منتقل شود.
مسیر بالابر:

اطمینان حاصل کنید که فضای لازم برای چرخش آسانسور و حرکت آزادانه به محل دریافت وجود دارد.
اطمینان حاصل کنید که آسانسور می تواند در زیر یا اطراف سطح گیرنده و از طریق درهای اتاق قرار گیرد.

تجهیزات را آماده کنید

اطمینان حاصل کنید که باتری برای انتقال شارژ شده است.
قبل از آوردن لیفت به بیمار ، کنترل های لیفت را آزمایش کنید.
اطمینان حاصل کنید که ویژگی انتشار اضطراری کار می کند.
اطمینان حاصل کنید که سطح دریافت پایدار و قفل شده است.
اطمینان حاصل کنید که قلاب ها ، قلاب ها ، زنجیرها ، تسمه ها و تکیه گاه ها در دسترس ، مناسب و به اندازه مناسب هستند.
محدودیت های وزنه برداری و اسلینگ را بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که وزن بیمار از حد مجاز فراتر نمی رود.
نواحی اسلینگ و اتصال را از نظر پارگی ، سوراخ و درزهای فرسوده بررسی کنید.
با هیچ نشانه ای از سایش از زنجیر استفاده نکنید

بیمار را در Sling قرار دهید

بیمار را در اسلینگ قرار دهید.
موقعیت زنجیر را در زیر ستون فقرات بیمار قرار دهید.
بندهای پا را صاف زیر بیمار قرار دهید. اجازه ندهید مواد تا شود.
اطمینان حاصل کنید که دهانه زنجیر به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند بیمار را از آن خارج کند یا برای ریزش بیمار خیلی کوچک باشد.
میله زنجیر پایین به بیمار. اجازه ندهید که میله زنجیر به بیمار برخورد کند.
طبق دستور کارخانه سازنده ، نوارهای تسمه را به نوار تسمه وصل کنید.
برای اطمینان از متعادل بودن زنجیر از حلقه های منطبق هر طرف استفاده کنید.
حلقه هایی را انتخاب کنید که بهترین زاویه و موقعیت را برای بیمار فراهم کند.
اطمینان حاصل کنید که همه گیره ها یا حلقه ها ایمن هستند و با بالا بردن بیمار چسبیده می مانند.
اطمینان حاصل کنید که بندها پیچ خورده نیستند.
در صورت نیاز اطمینان حاصل کنید که از سر و یا پشت بیمار پشتیبانی می شود.

ایمنی را بررسی کنید

قبل از بلند کردن بیمار ، بررسی ایمنی را انجام دهید:

تمام قلاب ها و اتصال دهنده ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در حین استفاده قفل نمی شوند.
موقعیت و ثبات تسمه ها و سایر تجهیزات را قبل از بلند کردن بیمار بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که گیره ها ، قفل ها و میله ها از نظر ایمنی محکم و از نظر ساختاری سالم هستند.
برای بالابرهای برقی ، اطمینان حاصل کنید که باتری ها همیشه شارژ شده اند

بیمار را بلند کنید

بیمار را دو اینچ از سطح بلند کنید تا از امنیت بیمار اطمینان حاصل کنید. موارد زیر را بررسی کنید:
تسمه های زنجیر توسط محافظ روی میله زنجیر محدود می شوند و از آن جدا نمی شوند.
وزن بین بندها به طور مساوی پخش می شود.
بیمار از زنجیر یا نوک به عقب یا جلو بلغزد.
راحتی بیمار را بررسی کنید:
مطمئن شوید که اسلینگ پوست بیمار را نیشگون نمی گیرد و نمی کشد.
بپرسید آیا بیمار راحت است؟
به دنبال علائم غیر کلامی ناراحتی باشید.
بیمار را به آرامی بلند کنید ، فقط به اندازه لازم برای انتقال کامل. موارد زیر را بررسی کنید:
بیمار هنوز راحت است.
اسلینگ به پوست بیمار آسیب نمی رساند.

بیمار را پایین بیاورید

هنگامی که به آرامی به سمت سطح دریافت کننده حرکت می کنید ، از فشار عملی عملی برای هدایت بیمار استفاده کنید.
به آرامی بیمار را به سمت دریافت سطح پایین بیاورید. قبل از آزاد كردن وزن بیمار ، بدن بیمار را در موقعیت درستی در سطح دریافت كنید.
وزن بیمار را آزاد کنید. اجازه ندهید که میله اسلینگ به بیمار برخورد کند.
با استفاده از دستورالعمل های سازنده ، زنجیر را از بالابر جدا کنید
در صورت لزوم ، اسلینگ را با احتیاط از بدن بیمار خارج کنید.
مراقب باشید پوست بیمار آسیب نبیند.
اطمینان حاصل کنید که با برداشتن اسلینگ ، بیماران نشسته به جلو نمی افتند.
در صورت قطع برق ، از اورژانس برای کاهش دستی بیمار استفاده کنید.

بالابر بیمار در خانه

قبل از راه اندازی لیفت بیمار در خانه ، از یک متخصص پزشکی واجد شرایط آموزش بگیرید.
دستورالعمل های سازنده را نزدیک بالابر خود نگه دارید و همیشه آنها را دنبال کنید.
در صورت توقف عملکرد آسانسور ، برنامه پشتیبان تهیه کنید.
هنگام انتخاب آسانسور برای مصارف خانگی ، اطمینان حاصل کنید که تعداد لازم مراقبان لازم برای کارکردن آسانسور را دارید.
کودکان و حیوانات خانگی را از آسانسور دور کنید
مطمئن شوید که هشدارها و پیام های خطا را تشخیص داده و آنها را درک کرده اید. همیشه وقتی زنگ هشدار را می شنوید ، آن را دنبال کنید.
در صورت نیاز به کمک یا مشکلی در دستگاه ، با تامین کننده یا سازنده خود تماس بگیرید.

مراقبت از اسلینگ

اسلینگ ها را بین بیماران به اشتراک نگذارید ، مگر اینکه زخم ها به درستی شسته و ضد عفونی شوند.
مناطقی را که با پوست بیمار تماس دارند ضد عفونی و اسکراب کنید.
سفید نکنید. اتو نکنید. فقط در هوا خشک می شود. خشک نکنید
زنجیرهای یکبار مصرف استفاده شده را دور بریزید.
دستورالعمل های بهداشتی و شستشوی سازنده را دنبال کنید.
در صورت لزوم آرماتورهای فلزی یا پلاستیکی را بردارید.
Sling Care پس از هر بار استفاده ، ضد زنگ را ضد عفونی کنید.
از اسلینگ که فرسوده ، پاره یا سوراخ شده اند استفاده نکنید. اگر اسلینگ نشانه هایی از سایش نشان داد ، بلافاصله آن را تعویض کنید.

 

نوشته‌های تازه

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل,بالابر بیمار ,تجهیزات پزشکی, نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 162 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:47

راههای تحریک مردان نقطه ی پی مردان

رابطه جنسی نقش ویژه ای در ازدواج دارد و از فاکتورهای مهم فاکتورهای زندگی موفق به شمار می رود. اهمیت رابطه جنسی در ازدواج برای زن و مرد بر کسی پوشیده نیست اما رابطه جنسی برای مردان اهمیت ویژه تری دارد و از مهم ترین معیارهای ازدواج به شمار می رود بنابراین لازم است زنان توانایی تحریک جنسی مردان برای رابطه جنسی به دست آوورند و بتوانند نیازهای جنسیشان را تامین کنند.

روش هایی برای تحریک مردان در رابطه جنسی

داشتن روابط جنسی رضایت بخش بین زوجین یکی از اهداف مهم تشکیل زندگی مشترک است. برای این که روابط جنسی بین زن و مرد رضایت بخش باشد باید زنان در رابطه جنسی بتوانند نیازهای همسرشان را بشناسند و برطرف سازند.

مردان در رابطه جنسی زودتر از زنان برانگیخته می شوند که این ویژگی ، یک خصوصیت مثبت در مردان است و زنان می توانند به راحتی با روش هایی که می گوییم همسرشان را برای رابطه جنسی آماده کنند و موجب استحکام روابط زن و شوهر و کانون خانواده گردند.در ادامه این مطلب با روش های تحریک مردان آشنا شوید.

کشف امیال جنسی برای تحریک مردان

اولین مرحله برای تحریک مردان که با همسرتان درباره چیزهایی که موجب تحریک او می گردد صحبت کنید و بدانید چه کارهایی موجب برانگیختگی شهوت همسرتان می شود.

برخی از مردان با صحبت های عاشقانه و دلربا و برخی دیگر با رابطه فیزیکی تحریک می شوند. شما می توانید با پرسیدن از او بفهمید چه چیزی او را برای آمیزش آماده می کند.

ظاهری زنانه برای تحریک مردان

مردان عاشق زنانگی و کارهای ظریف خانم ها هستند و زنانی که خصوصیات مردانه دارند را نمی پسندند. زنانگی خانم ها سبب جذب مردها می شود زیرا خانم هایی که ظرافت زنانه دارند ظاهری آراسته و مرتب دارند و به خود بی توجه نیستند.

زنانگی، فقدان توانایی ها و خصوصیات مردانه است و سبب می شود که زنان از خصوصیاتی مانند خشونت، قابلیت، کارایی و قدرت مردانه به دور باشند.

راهکارهای برای یافتن ظاهر زنانه مناسب برای تحرک مردان

جنس لباس:

جنس های ظریف و کاملا زنانه مانند ابریشم، ساتن، مخمل، اورگاندی ، کتان، پشم لطیف، لینن، بافت های ظریف را برای لباس هایتان انتخاب کنید و این پارچه ها مطابق مد روز و به شکل امروزی بدوزید.

رنگ لباس:

لباس های شما باید روشن و قوی و کمرنگ و لطیف باشد و رنگ های طوسی و خاکستری و یکنواخت و خسته کننده برای رنگ لباس زنان مناسب نیستند و فقط زمانی می توانید این رنگ ها را به کار ببرید که جنس پارچه، برش و سبکی زنانه داشته باشد.

زیورآلات:

استفاده از زیور آلات می تواند به شما جلوه زنانه تری ببخشد . بهتر است برای زنانه تر نشان دادن خود زیور آلات شما همهنگ با لباستان باشد .

آرایش:

یکی از کارهایی که موجب جلوه بیشتر زنانگی شما می شود آرایش کردن است اما باید در این کار افراط نکنید و با مهارت آن را انجام دهید.

پوشیدن لباس های زیر جدید و مهیج و تحریک کننده

برای تحریک جنسی مردان می توانید لباس های زیری انتخاب کنید که زیبا باشد و اندام های خصوصیتان را بیشتر نمایان سازد تا موجب برانگیختگی مرد شود . هیچ گاه مردان از دیدن بدن برهنه زنان آنقدر تحریک نمی شوند که با دیدن لباس زیر زیبا با رنگی جذاب که اندام های آنان را نمایان تر می سازد تحریک می گردند.

برجستگی های بدن زنان

بیشتر مردان با دیدن برجستگی های بدن همسرشان تحریک می شوند پس لازم است لباس هایی بپوشید که این برجستگی ها را بیشتر نمایان سازد.

رعایت مسائل بهداشتی و نظافتی

یکی از نشانه هایی که نشان دهنده اهمیت رابطه جنسی و شریک جنسی برای شماست آرایش و زدن موهای زائد شرمگاهی است . شما می توانید از عطر نیز استفاده کنید.

پیش قدم شدن برای رابطه جنسی

در اغلب مواقع مردان برای شروع یک رابطه جنسی پیش قدم می شوند ولی اگر گاهی اوقات همسرشان برای برقراری رابطه پیش قدم شود آن ها بیشتر تحریک می شوند زیرا پیش قدم شدن زنان نشانه میزان علاقه یشان به همسر خود است.

رفتارهای زنانه

یکی از کارها و رفتارهایی که موجب تحریک مرد می شود رفتارهایی مانند عشوه و ناز زنانه قبل از آغاز نزدیکی است.

از دیگر رفتارهای زنانه که موجب تحریک مرد می شود عبارتند از :

    • رفتار مهربانانه با همسر
    • حرف های عاشقانه
    • نگاه های پر عشوه و معنا دار
    • نوازش
    • ماساژ و تحریک آلت تناسلی برای تحریک مردان

اگر فکر می کنید تنها زنان هستند که به معاشقه قبل از ازدواج احتیاج دارند در اشتباهید بلکه مردان دوست دارند زنان عشق خود را با تحریک آن ها قبل از برقراری رابطه به آن ها ثابت نمایند.

یکی از معاشقاتی که زنان می توانند برای تحریک مردان انجام دهند و احساسی خوب را در آنان ایجاد کنند ، نوازش، ماساژ و تحریک آلت تناسلی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

پنج تمرین برای تحریک مردان در رابطه جنسی

مالش پشت:

برای تحریک همسر خود می توانید حرکات ساده ای مانند قلقلک ملایم ، ماساژ شانه ها ، لغزاندن دستتان روی پوست نوشتن عبارات عاشقانه مانند دوستت دارم بر روی پشت و نوازش بازو و صورت قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. چنین نوازش هایی سبب تحریک همسرتان و ثابت شدن عشق شما به او می شود.

ماساژ دادن:

فضای اتاق خواب را با گذاشتن یک موزیک آرام بخش و زدن خوشبو کننده هوا رمانتیک کنید از همسرتان بخواهید دوش کوتاهی بگیرد و به پشت رو تخت در حالی که یک حوله نرم در زیرش و چندین بالش زیر پاها و سرش قرار دارد ؛ بخوابد. آن گاه کمی روغن مخصوص ماساژ کف دستتان بریزید و تمام بدنش را با ملایمت ماساژ دهید.

این کار باعث تحریک او و نفوذ نمودن انرژی شما درون او می گردد.

ماساژ و لمس آلت تناسلی شوهر:

یکی از مهم ترین و موثرترین کارها در تحریک مردان لمس و ماساژآلت تناسلی آن هاست که اغلب زنان از آن خجالت می کشند.

لمس و ماساژآلت تناسلی با دست بسیار ساده و اینگونه است که از مردتان می خواهید روی یک صندلی بنشیند و شما روی زمین و در بین پاهای او قرار بگیرید. سپس با روغن یا کِرِم آلت او را چرب کنید و به روش های مختلف ماساژ دهید و در حین این کار عکس العمل های او را زیر نظر بگیرید تا بفهمید از کدام ماساژ بیشتر لذت می برد و یا سوال کنید که چه طور ماساژ بدهم بهتر است؟

برای ماساژ آلت انگشتان خود را دور آلت او حلقه بزنید و کمی فشار دهید سپس دستتان را جلو و عقب کنید یا مثل گاز موتور سیکلت آن را بپیچانید سپس جای خود را تغییر دهید مثلا کنار او قرار بگیرید یا در حالی که آرنج شما روی سینه او قرار گرفته و ساعد دست شما روی شکمش است همان کارها را تکرار کنید.

تحریک دهان به دهان:

یکی از روش های تحریک جنسی که آغازگر فرایند آمیزش جنسی می باشد تحریک دهان به دهان یا بوسیدن است. بوسه سبب ارتباط نزدیک زوجین به یکدیگر و تماس چشمی مستقیم و اشتراک نفس ها می شود و برای معاشقه قابل اهمیت و ضروری است.

تحریک آلت شوهر با زبان و دهان:

این روش از روش های موثر در تحریک مردان است اما هرکسی آن را نمی پسندد. برای فرو بردن آلت شوهرتان در دهان، ابتدا از او بخواهید به حمام برود و نظافت خود را رعایت کند سپس برای انجام رابطه جنسی دهانی از او سوال کنید.

نقاط تحریک پذیر آقایون

نقاط تحریک پذیر آقایان | آلت تناسلی و نقطه F

با این که این موضوع برای بسیاری از افراد واضح به نظر می‌رسد، تحقیقات آزمایشگاهی بسیاری  در این زمینه انجام شده است که نشان می‌دهند تحریک آلت تناسلی مردان در میزان ابراز رضایت جنسی آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. به همین خاطر اگر قبل از دخول و در طول معاشقه تحریک آلت تناسلی مرد توسط همسر صورت بگیرد مرد میزان برانگیختگی و لذت بالاتری را تجربه خواهد کرد.

نقطه F یا فرنولوم نقطه‌ای در زیر آلت تناسلی است که در آن نوک آلت تناسلی به محور آلت متصل می‌شود. این نقطه یکی از قوی‌ترین نقاط تحریک‌ پذیر مردان است  که سلول‌های عصبی بسیاری در آن قرار دارد. معمولاً این ناحیه از لحاظ میزان لذت بخشی با کلیتوریس در زنان مقایسه می‌شود. تحریک دهانی و یا لمس و نوازش این ناحیه لذت وصف ناپذیری برای همسرتان خواهد داشت و او را برای یک رابطه بسیار هیجان انگیز آماده خواهد کرد.

نقاط تحریک پذیر آقایان | بیضه‌ها مهم هستند

بیضه‌ها در ایجاد میل جنسی مردان بیشترین توانایی را دارند چرا که این منطقه بیشترین میزان حساسیت را دارد. دلیل حساسیت بالای بیضه‌ها وجود سلول‌های عصبی بسیار است که آن را به منطقه‌ای فوق حساس تبدیل کرده است. البته هنوز از نظر علمی مشخص نشده است که چه نوع لمس و تحریکی در ناحیه بیضه‌ها می‌تواند به بیشترین میزان لذت و تحریک در آن‌ها بیانجامد.

نقاط تحریک پذیر مردان ؛ پرینیوم یا نقطه P

پرینیوم یا نقطه P، ناحیه ایست که در فاصله بین مقعد و آلت تناسلی قرار دارد. در لمس این منطقه باید مراقب آسیب نرساندن به پروستات باشید و ملایم عمل کنید. استفاده از پوزیشنی که زن در بالا قرار می‌گیرد به شما این امکان را می‌دهد که به این نقطه دسترسی داشته باشید. تحریک این ناحیه به خصوص زمانی که تجربه ارگاسم در همسرتان نزدیک است ارگاسم و ارضا شدن شدید و بسیار لذت بخشی را به او هدیه خواهد داد.

لب و دهان

لب برای مردان عضو بسیار حساسی محسوب می‌شود. لب‌ها نسبت به لمس و نوازش آرام، گرما و فشار بسیار حساس هستند. بوسیدن در مردان به ترشح هورمون‌هایی مانند آکسی توسین می‌انجامد. هورمون آکسی توسین هورمونی است که در ایجاد میل جنسی نقش مهمی ایفا می‌کند و به همین دلیل به نام هورمون عشق نیز معروف است. بوسیدن لب‌ها نه تنها تأثیر بسیاری بر میزان میل جنسی مردان خواهد داشت بلکه منجر به عمیق‌تر شدن رابطه عاطفی میان شما و همسرتان نیز می‌شود.

نواحی داخل ران

نواحی داخل ران یکی از مناطق بسیار حساس برای مردان است که معمولا به آن توجهی نمی‌شود. نقطه اتصال ران و مفصل ران ناحیه بسیار مهمی در تحریک مردان محسوب می‌شود. نوازش‌ها و بوسه‌های آرام  در این ناحیه به افزایش هیجان و تجربه لذت جنسی در همسرتان کمک بسیاری خواهد کرد.

نقاط تحریک پذیر آقایان | گردن هم هست

لمس کردن گردن در مردان به همان اندازه‌ای که در زنان منجر به تحریک و احساس لذت می‌شود در مردان اثر گذار نیست. اما با این حال در بدن مردان نیز گردن، به عنوان یکی از مناطق حساس بدن مطرح می‌شود. این ناحیه نسبت به نوازش‌های جنسی آرام و ایجاد لرزش‌های خفیف بسیار حساس است. در نتیجه لمس این و نوازش آرام این ناحیه منجر به آمادگی و برانگیختگی بیشتر در همسرتان خواهد شد.

نوک سینه‌های مردان هم تحریک کننده است

شاید فکر کنید نوک سینه‌ها تنها در زنان ناحیه بسیار حساسی هستند اما این نواحی برای مردان نیز نواحی بسیار حساسی محسوب می‌شود زیرا سلول‌های عصبی انتهایی فراوانی در نوک سینه‌ها وجود دارد. به همین دلیل تحریک آن‌ها در طول معاشقه از اهمیت بالایی برخوردار است پس بهتر است که آن‌ها را نادیده نگیرید.

زیر بغل

زیر بغل یکی از نقاطی است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. درحالیکه تحریک این ناحیه با استفاده از ماساژ جنسی و نوازش‌های آرام برای مردان بسیار لذت بخش است و در تحریک هرچه بیشتر آن‌ها تاثیر بسزایی دارد. نوازش با نوک انگشتان و لمس آرام همراه با بوسه سطح برانگیختگی او را به میزان زیادی بالا خواهد برد.

نقاط تحریک پذیر مردان | گوش‌ها

گیرنده‌های حسی بسیاری که روی گوش‌ها واقع شده است منجر به حساسیت بالای این منطقه شده است. تحریک و نوازش جنسی گوش‌ها به مردان در تجربه ارگاسم کمک بسیاری می‌کند. مردان بسیاری هستند که با وجود تجربه انزال به ارگاسم نمی‌رسند. لمس و تحریک گوش‌ها یکی از راه‌هایی است که در رفع این مشکل به همسرتان کمک می‌کند چرا که سطح برانگیختگی را در او به میزان بسیاری بالا می‌برد و کمک می‌کند که او بتواند اوج لذت جنسی را در کنار شما تجربه کند. همچنین می‌توانید تجربه یک عشق بازی موفق را نیز با همسرتان داشته باشید.

نتیجه‌گیری ویژه برای خانم‌ها

 

با توجه به مطالب گفته شده، آشنایی با نقاط تحریک پذیر آقایان از جانب زن در بهبود رابطه جنسی کمک بسیاری خواهد کرد. بسیاری از مسکلات جنسی مردان به خصوص زود انزالی ریشه در عدم معاشقه کافی و مناسب دارد. یک معاشقه عالی زمانی صورت می‌گیرد که شما بتوانید نقاط حساس بدن همسرتان را بشناسید و این نواحی را به درستی لمس و تحریک کنید.

توجه داشته باشید که همه افراد در میزان حساسیت خود به نقاط مختلف بدن مانند هم نیستند پس لازم است که شما در طول رابطه جنسی به واکنش‌های همسرتان بیشتر دقت کنید تا بتوانید بیشترین میزان حساسیت او را بیابید. توجه به نیازها و علائق همسرتان نه تنها به کیفیت رابطه جنسی شما کمک خواهد کرد بلکه در روابط عاطفی شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. اگر با وجود رعایت همه نکات بازهم در رابطه جنسی خود با مشکلات زیادی مواجه هستید حتما به یک روانشناس مراجعه کرده و از خدمات مشاوره جنسی بهره مند شوید.

ما به شما مرکز مشاوره حامی هنر زندگی را پیشنهاد می‌دهیم. این مرکز با سابقه چندین ساله در ارائه خدمات درمانی در زمینه مسائل جنسی و زناشویی جزء بهترین و جامع ترین مراکز خدمات روانشناسی است. این مرکز با گردهم آوری جمعی از متخصصین توانسته خدمات خود را با بالاترین سطح کیفیت ارائه دهد.

سوالات متداول

آیا همه مردان نسبت به نقاطی که گفته شد به یک اندازه حساس هستند؟

خیر. مسلما تفاوت‌های فردی زیادی وجود دارد و این نقاط از بین نقاط دیگر حساس تر هستند. با این حال شما باید با شناخت بدن همسر خود پی به وجود نواحی حساس او ببرید تا بتوانید بیشترین لذت جنسی را در رابطه داشته باشید.

روش های تشخیص نقطه پی(پرینه) در مردان

نقطه پی در مردان کجاست؟

مکان نقطه پی در مردان در پروستات است.برای کسانی که محل دقیق پروستات را نمی دانند بیشتر توضیح می دهم. حد فاصل مقعد تا قسمت انتهایی کیسه بیضه ، فضایی است حدود 3 انگشت یا 6 سانتیمتر که به ان میاندوراه یا پرینه می گویند، درست زیر این فضا پروستات قرار گرفته است که معنی ان این است که نقطه جی مردان بسیار مخفی و تحت حفاظت شدید قرار دارد. شاید شنیده باشید که پزشکان برای معاینه پروستات بیماران خود از چه روشی استفاده می کنند. از معاینه داخل مقعدی که نمی دانم چرا بعضی ها از ان می ترسند! حدود 2.5 تا 7.5 سانتی متر داخل لبه مقعد غده پروستات در زیر انگشت نشانه یا معاینه پزشک قابل لمس است. اینجا ، اعماق بدن یک مرد، محل اسرار امیز نقطه پی نیز می باشد.

 

تشخیص نقطه پی در مردان و ماساژ آن

اما اینکه شما باید چگونه این لذت را به مرد خود بدهید. در ابتدا باید بدانید که با شروع ماساژ همسر شما ممکن است احساس کند که باید ادرار و یا مدفوع نماید. همچنین بدانید که باید ناخنهای دست خود را بگیرید و سوهان زده باشید که هیچ زائده تیزی در آن نباشد. آرامش شما نیز اهمیت دارد. اینکه شما و همسرتان آرام باشید مسیر حرکت را بسمت لذت سوق خواهد داد. پس سعی کنید آرامش خود را بدست آورید . بعضی ها با حمام آب گرم ریلکس بهتری می شوند . شروع به ماساژ وی نمایید. آرام دستتان را بروی بدن وی حرکت دهید . و به آرامی بسمت پشت وی دست خود را بغلتانید. حتما از مواد چرب کننده استفاده نمایید چه در طول ماساژ و چه در طول وارد کردن انگشت خود بداخل آنال. برای اینکه احساس بهتر داشته باشید و همینطور سلامت بیشتر می توانید از یک دست کش لاتکس استفاده نمایید. شروع به مالش عضله اسفنگتر پشت وی کنید. آن را چرب نماید و آرام با انگشت اشاره خود به آن کمی فشار بیاورید.بخاطر بسپارید که این عضله براحتی باز میگردد و فقط احتیاج به کمی زمان وآمادگی دارد. پس از فشار و زور بی مورد استفاده نکنید. زمانیکه عضله احساس راحتی نماید خود را شل می نماید . می توانید از روغن و مواد چرب کننده مخصوص استفاده کنید که دمای بالاتری دارند و آنال را گرم می کنند. پس از وارد کردن انگشت اشاره خود به آرامی شروع به ماساژ نمایید..در ابتدا شاید لازم باشد که در این مرحله باز هم دست نگه دارید و بگذارید که انگشت فقط داخل بماند و با دست دیگر برای مدتی شروع به ماساژ بیضه ها و آلت وی نمایید تا بدینوسیله باز هم زمان برای آلت و عضله آنال فراهم گردد تا خود را با شرایط هماهنگ سازد. شما می توانید فضای بین بیضه ها و آنال را هم ماساژ دهید ، بمالید و یا فشار دهید . این نیز به تسریع پروسه کمک خواهد کرد. این شروع ماساژ است و شما احتیاج دارید که بدانید همسر شما چه احساسی دارد پس برای همین مهم بهتر است که مدام وی را تشویق کنید که در مورد احساسش با شما حرف بزند و بگوید که چه کنید. در زمانیکه دیدید همسر شما شروع به لذت بردن از ماساژ نمود می توانید انگشت میانه خود را نیز وارد نمایید. بخاطر بسپارید که حتما اینکار را با چرب کردن بیشتر و استفاده از روان کننده های مربوطه انجام دهید. بخاطر بسپارید که هردو شما نا آشنا هستید و بهتر است که این تمرینات را در پوزیشنهای مختلف امتحان کنید تا دریابید کدامیک بیشتر لذتبخش و راحتر می باشد. در این زمان شما می توانید بروی کمر وی دراز بکشید و وقتی که احساس کردید همسر شما آرامش کافی دارد انگشت خود را به آرامی به اندازه یک اینچ به سمت بالا و بروی دیواره آنال کانال بالا ببرید .سعی کنید که برآمدگی را بروی آن شناسایی نمایید. این پروستات است. زمانیکه آن را پیدا کردید سعی کنید به آرامی انگشت خود را به شیوه حرکت اشاره ” بیا بیا ” تکان دهید و بروی آن مالش ایجاد نمایید. دقت نمایید که شما در حال استفاده از پوست و انگشت خود هستید و نباید با ناخن به آن ضربه یا فشاری وارد نمایید. حال از همسرتان بپرسید که چه حسی دارد و چه می خواهد. آیا فشار بیشتری احتیاج دارد و یا کمتر ؟ آیا سرعت بیشتر می خواهد یا کمتر ؟

نقطه پی در مردان چه نقشی دارد؟

نقطه جی در مردان درست همان نقشی را دارد که در زنان دارد یعنی ایجاد برانگیختگی ، کمک به ایجاد ارگاسم و در نهایت تولید مستقل ارگاسم. ولی یک تفاوت اساسی بین نقطه جی مردانه و زنانه وجود دارد ؛ زنان ان را حفاظت نمی کنند و محل و نقش انرا در زندگی جنسی خود بخوبی می شناسند اما مردان یا اصلا انرا نمی شناسند یا به شدت از ان حفاظت می کنند و اجازه دسترسی و استفاده از ان را به شریک جنسی خود نمی دهند.

نقطه پی چگونه می تواند در بهبود انزال زودرس به مردان کمک کند؟

اول لازم است انرا بشناسید هم جایش را و هم کارش را. این به تنهایی سبب می شود تمرکز شدید ذهنی شما از روی الت تناسلی کم کم برداشته شود؛ امری که به خودی خود در بسیاری از مردان عامل انزال زودرس است.دوم لازم است از ان نترسید. با ان آشتی کنید و اجازه دهید شریک جنسی تان شما را از فواید ان بهره مند کند و خودش نیز از ان بهره برد.سوم بازی را معکوس کنید. بجای انکه شما متمرکز روی آلت تناسلی خودتان و نقطه جی شریک جنسی تان باشید ، روی نقطه جی خودتان و کلیتوریس شریکتان متمرکز شوید. حالا چند هفته ای ادامه دهید.

تحریک مردان به کمک نقطه پی

همانطور که گفته شد، نقطه پی در آقایان در مجرای مقعدی ایشان قرار دارد که تحریک این ناحیه و یا ماساژ آن منجر به ماساژ و تحریک پروستات در آقایان می گردد که لذت بخش بوده و مانند نقطه جی در خانمها عمل می کند. البته برای تحریک این نقطه نیز باید اصول بهداشت رعایت گردد. یعنی ناخنها کوتاه گردد. دست با آب و صابون شسته شود. داخل مقعد تنقیه گردد و ضد عفونی شود. از ژل لوبریکانت استفاده گردد و هنگام ورود انگشت به داخل مقعد این عمل به آرامی و با طمانینه انجام شود و هنگام تحریک نیز این عمل به آرامی و با فشار متوسطی صورت گیرد. البته لازمست بدانید که در ناحیه فرنولوم یا حشفه که در سطح زیرین آلت تناسلی و در سر آلت محل اتصال پوست و سر آلت تناسلی که به ختنه گاه مشهور است نیز مرد بیشترین تحریک را تجربه نموده و تحریک آن برایش بسیار لذتبخش می باشد و بهتر است به جای وارد شدن در مقعد و تحریک جی اسپات یا نقطه G به تحریک آن پرداخت….

تحریک نقطه پی مردان

نقطه پی در بهبود انزال زودرس به مردان کمک می کند. بر اساس نتایج بالینی، نقش زنان در کنترل انزال زودرس مردان بارزتر و کلیدی تر از خود مردان است هرچند مردان همچنان اصرار دارند ضمن حفاظت از تمامیت بخش خصوصی خودشان ، به این جنگ نیز به تنهایی بروند! ولی زنان اگر آگاه بوده و بخواهند، می توانند با نفوذ در دیواره دفاعی مردان و ورود به مناطق تحت حفاظت آنان، نقش ارزنده خودشان را ایفا کرده و مردان لجوج را نجات دهند البته خودشان هم منتفع خواهند گشت. نقطه پی مردان یک هدف عالی برای زنان در راستای کمک به درمان انزال زودرس ایشان است.

شما مردان محترم نیز می توانید به کمک نقطه پی نقشی در رفع انزال زودرس داشته باشید. نخست لازم است محل و عملکرد آن را بشناسید. این مورد سبب می شود تمرکز شدید ذهنی شما از روی آلت تناسلی کم کم برداشته شود؛ امری که به خودی خود در بسیاری از مردان عامل انزال زودرس است. دوم لازم است از آن نترسید. با آن آشتی کنید و اجازه دهید شریک جنسی تان شما را از فواید آن بهره مند کرده و خودش نیز از آن بهره برد. سوم بازی را معکوس کنید. بجای آنکه شما متمرکز روی آلت تناسلی خودتان و نقطه جی شریک جنسی تان باشید ، روی نقطه پی خودتان و کلیتوریس شریکتان متمرکز شوید. حالا چند هفته این تمرین را ادامه دهید و نتایج معجزه آسای آن را ببینید.

نقطه پی مردان ، معدنی جدید برای زنان:

بر اساس تجارب بالینی متقاعد شده ام که نقش زنان در کنترل انزال زودرس مردان بارزتر و کلیدی تر از خود مردان است هرچند مردان همچنان اصرار دارند ضمن حفاظت از تمامیت بخش خصوصی خودشان ، به این جنگ نیز به تنهایی بروند! ولی زنان اگر آگاه باشند و اگر بخواهند می توانند با نفوذ در دیواره دفاعی مردان و ورود به مناطق تحت حفاظت انان نقش ارزنده خودشان را ایفا کنند و مردان لجوج را نجات دهند البته خودشان هم منتفع خواهند گشت. نقطه جی مردان یک هدف عالی برای زنان در راستای کمک به درمان انزال زودرس ایشان است.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل, نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 188 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:45

نحوه ی تحریک زنان+نقطه ی جی زنان کجاست

نکات جنسی ویژه زنان

۱-هنگامی که همسرتان از شما عمل زناشویی را طلب می کند او را منتظر نگذارید

۲-به گونه ای رفتار کنید ، که همیشه در اختیار شوهر خویش باشید و او را از آنچه که در شریعت مجاز است ، منع نکنید .

۳-هر زنی حق دارد بداند چگونه می تواند از رابطه جنسی لذت ببرد ، بنابراین سعی کنید متوجه شوید که در چه موقعیت هایی از رابطه با همسرتان لذت بیشتری می برید؛ گرمی ، وقت مناسب ، شادمانی ، چه مکانی و چگونگی رابطه و … ، برای خود حق قائل باشید که شما هم اجازه دارید از همسرتان لذت ببرید ؛ زیرا شما هم شایسته آن هستید که وقتی برایتان صرف شود و با لذت جنسی آرامش یابید .

۴- به گزارش شهر مطلب رابطه ای دوستانه بلکه عاشقانه با همسرتان داشته باشید ، اگر چنین رابطه ای نباشد از رابطه جنسی بهره لازم را نخواهید برد

۵-به ویژگی های فردی ، ظاهری ، آرایش ، تنوع لباس ، راه های دلربایی از همسر و حتی توجه به تناسب اندام ، بهداشت و… می تواند شما را جذاب تر نشان دهد ؛ زیرا جذابیت ظاهر ، نرمی رفتار و پاکیزگی در جنبه های مختلف در کشش جنسی همسرتان بسیار مهم و تعیین کننده است

۶-می توانید گفته خود را با لبخند محبت آمیز بر لب همراه کنید و با پرهیز از شرم زدگی بی مورد همراه با ظرافتی پنهانی در رفتار و حرکات ، یا با سخنان نرم و مکرر و ارادی جمله های پر کشش بر جان و روان همسرتان تاثیر بگذارید .

۷-مناسب است هنگامی به فعالیت جنسی بپردازید که تحریک پذیری بیشتری وجود دارد ، اگر در روز های بخصوصی از دوره ماهانه میل جنسی تشدید می شود ، در همان روز ها همسر خود را به هم خوابی دعوت کنید و همواره پیش از آن استراحت کافی کرده باشی

چگونه زنان را شهوتی کنیم

با توجه به تفاوت های موجود در بین زن ها و مردها همواره سوالاتی برای مردها نسبت به شهوت در زن ها به وجود می آید که آموزش این موارد به یک رابطه جنسی ایده ال کمک بسیاری می کند . در این مقاله سعی داریم آموزش دهیم که چطور این تفاوت ها را آموزش دیده و چطور حس شهوت در زنان را تشخیص داده و چطور حس شهوت در زنان را افزایش دهیم.

۲۰ تحریک کننده جنسی زنان:


این مردان تحریک کننده، زنان را از موجوداتی ترسو و متنفر از سکس به قهرمانان داستان‌های عشقی مبدل میکنند، آیا دوست دارید همسرتان رابه یکی از این قهرمانان مبدل کنید؟ اگه دوست دارید سعی کنید جزء این ۲۰ مرد باشید تا مشاهده نمایید که هیچ زنی توان رد کردن و پس زدن جنسی شما را ندارد!

۱- مرد‌هایی که به آرامی و با ملایمت عشق ورزی میکنند «آقایونی که به سرعت می‌روال سراغ شورت خانمشان و عمل دخول را آغاز میکنند و فوری و باعجله می‌خواهند کار را تمام کنند به این مضمون دقت کنند که اگر شعله‌های جنسی خانمشان رابه آرامی روشن کنند این شعله‌ها تا مدت بیشتری روشن خواهند ماند.»

۲- مرد‌هایی که در بستر نیز با همسرشان صحبت میکنند «آقایونی که نمی‌خواهند احساساتشان رابا کلمات عاشقانه در حین سکس بیان کنند، به این مضمون دقت کنند که بیان احساسات عاشقانه در قبل، هنگام و بعد از سکس به زن احساس محبوبیت و امنیت می‌دهد، احساسی که همسرتان رابه وزیری محبوب در دربار شما مبدل خواهد کرد.»

۳- مرد‌هایی که در بوسیدن مهارت دارند «هر بوسه عاشقانه که بر لبان همسرتان می‌زنید می‌تواند به مثل پیامی پرقدرت بر قلب همسرتان فرود می‌آید و اورا شعله ور سازد، این جمله را هرگز فراموش نکنید!»

۴- مرد‌هایی که با چشمان خود به همسرشان نشان میدهند اورا دوست دارند و به او عشق می‌ورزند «این را بدانید که تماس چشمی بین دو نفر قدرتمند‌ترین و موثرترین ارتباطات است که پیامدش فعال شدن چرخه‌های دیگر بدن هردو طرف است، پس با نگاهی عاشقانه به همسرتان احساس محبوبیت بدهید و از مزایای این تماس لذت ببرید.»

۵- مرد‌هایی که لباس‌های همسرشان رابه آرامی در می‌آوردند «قابل دقت آقایونی که تا شهوتی می‌شوند فوری و با عجله آغاز میکنند به کندن لباس‌های خانمشون و حتی گاهی تمایل دارن که معشوقشون عریان کرده روی تخت آماده و منتظر خوابیده باشه! رفقا این را برای بار آخر میگوم، زنان در فرآیند جنسی شان نیاز به آمادگی دارند و اینکار می‌تواند یکی از آمادگی‌های لازم را بهآن‌ها بدهد.»

۶- مرد‌هایی که در تحریک کردن همسرشان به وسیله لمس کردن مهارت دارند «زن‌ها در فرآیند آمادگی برای سکس نیاز دارند که با نوازش و لمس آرام، آماده دخول و عملیات جنسی شوند، این مضمون را هم به داشته هایتان اضافه کنید.»

۷- مرد‌هایی که با مو‌های همسرشان بازی میکنند «فکر نمی‌کنم هیچ زنی در جهان وجود داشته باشد که درهنگام معاشقه از چنگ زدن دست‌های معشوقش در مو‌های سرش لذت نبرد!»

۸- مرد‌هایی که از معاشقه سکسی با همسرشان لذت میبرند «خیلی ساده است هنگامیکه معاشقه بکنید و احساساتتان رابه بیرون تراوش کنید این خود مهم‌ترین جذب کننده برای همسرتان است.»

۹- مرد‌هایی که عشق خودرا در بیرون از اتاق خواب نیز به همسرشان نشان می‌دهند و وی را به احساس و باور محبوبیت مجبور می‌کنند «یک «دوستت دارم»، یک شاخه گل، یک اس ام اس عاشقانه و یک تک زنگ نیم روزی که به همسرتان احساس محبوبیت بدهد، می‌تواند در شب هنگام به طوفانی عشقی مبدل شود، باور نمی‌کنید، فردا صبح امتحان کنید!»

۱۰- مردانی که میدانند چگونه بدن زنانه و موئث همسرشان را ارضاء کنند.

۱۱- مرد‌هایی که میدانند چگونه همسرشان رابه لحاظ جنسی فریبا و دلنشین کنند.

۱۲- مرد‌هایی که پیش از عشق ورزی خود رابه لحاظ فیزیکی و جسمانی آماده میکنند. «کار‌هایی ماننده معطر کردن دهان، ازاله مو‌های زائد، عطر زدن و دوش گرفتن و … می‌توانند برای مهیا کردن جسمی شما موثر باشند.»

۱۳- مرد‌هایی که به همسرشان احساس زیبا بودن میدهند. «این جا یک راز را بهتون میگم، هنگامیکه یک زن احساس بکند که برای شما زیبا است، مثله توپ میترکه! ازمن گفتن»

۱۴- مرد‌هایی که از ماساژ دادن به همسر خود لذت میبرند. «زبان عشق لمس کردن است، دست‌های شما زایده‌هایی فیزیکی نیستند بلکه فرستده‌هایی قوی اند که نیروی جنسی شما را منتقل میکنند، با نوازشی عاشقانه معنای واقعی این جمله را درک کنید.»

۱۵- مرد‌هایی که عاشق در بغل گرفتن همسرشان هستند.

۱۶- مرد‌هایی که دست‌های همسر خودرا در دست می‌گیرند و آنرا نوازش میکنند.

۱۷- مرد‌هایی که پس از گذشت سالیان همان گونه مثل روز‌های اول آشنایی شان با همسر خود رفتار میکنند. «آهان این مضمون ماله کهنه کاراست، رفقا با تجربه دقت کنند که اگه اجازه ندهید همسرتان برایتان عادی شود و نگاهتان همان نگاه اول باشد، این طوفان عشقی مبدل به امواجی پایدار خواهد شد که ضامن پایداری رابطه تان در تمام زندگی باقیمانده خواهد شد.»

۱۸- مرد‌هایی که به همسرشان نشان میدهند که او تنها زن زندگی آنهاست و به او احساس و باور «ناب بودن» میدهند.

۱۹- مرد‌هایی که همسرشان را دوست دارند و به او عشق میورزند.

۲۰- مرد‌هایی که چنین باور دارند عشق همسرشان تحمل تمامی سختی‌های زندگی را برای آن‌ها سهل و راحت و حتی از بین می‌برند

زن ها در چه سنی شهوتی ترند؟

جالب است بدانید بر خلاف مردان که در ۱۸ تا ۳۰ سالگی بیشترین تحریک جنسی را در این دوران دارند ، زنان در دهه سوم زندگی خود یعنی در سن ۳۰ سالگی تا ۴۰ سالگی شهوتی ترین دوره زندگی خود را سپری می کنند . تحقیقات نشان داده است زنان در این سن حتی از دختران مجرد که در محیط های مختلط مانند دانشگاه بوده و در سن ۱۸ تا ۲۸ سالگی به سر می برند نیز شهوت و تحریک پذیری بیشتری دارند . از دلایل این امر می توان به ثبات و آرامش رسیدن زنان در زندگی در این سن ، نزدیک شدن به دوره یائسگی را برشمرد. البته یکی دیگر از دلایل نیز این است که دختران جوان در ابتدای دوره جوانی بیشتر به دنبال وابستگی های عاطفی و احساسی می باشند و این احساس در آنها قوی تر می باشد

شهوت زن ها بیشتر است یا مردان؟

همان طور که می دانید و ثابت شده است شهوت زن ها به نسبت مرد ها ۹ برابر بیشتر می باشد . شهوتی تر بودن زنان به این معنی است که آنها دیرتر تحریک می شوند ولی لذت و میزان تحریک آنها بسیار بیشتر از مردان می باشد. این امر که زنها دیر تر تحریک می شوند باعث می شود حیا بیشتری داشته و این امر بر تمایلات دیگرشان پیشی نمی گیرد. در واقع میل جنسی و شهوت مردان بسیار نیرومند تر از زنان است ولی در زنان کیفیت شهوت جنسی بسیار بیشتر می باشد وگر نه در بحث کمیت مردان بسیار شهوتی تر می باشند.

شهوتی ترین زن دنیا

همیشه یکی از سوالاتی که در ذهن انسان های بیکار به وجود می اید این است که شهوتی ترین زن دنیا و کسی که در جهان رکورد شهوترانی را داشته است کیست؟ و کدام زن شهوتی است که مفتخر به این نشان پست شده است؟!

اگر چه منبعی رسمی در این زمینه موجود نیست ولی در ادامه به معرفی چند تن از این رکوردداران بی شرم خواهیم پرداخت

شهوت ران ترین دختر دانشگاه

دختری ۲۰ ساله در دانشگاه اکستر ، به دلیل داشتن رابطه با ۳ نفر در هر هفته ، از سوی یک سایت همسریابی به نشان شهوتی ترین دختر دنیا دست یافت. این سایت همسریابی در یک اقدام ناشایست ، با انتشار لیستی از شهوانی ترین دخترهای دنیا ، به سرکارخانم! الینا دیزاینی یک عدد تاج ! به همراه ۵۰۰ یورو به عنوان جایزه اعطا کرد.

وجود این مسابقه از سوی این چنین سایت هایی و پرداخت جایزه خود به دلیلی برای ایجاد انگیزه و ثبت رکورد در بین برخی از این افراد دارای بیماری روانی تبدیل شده است

زنی با ۲۰۰ ارگاسم روزانه

شهوتی ترن زن بعدی که به معرفی آن خواهیم پرداخت بیچاره ای است که که به دلیل اختلالات و نوعی سندروم در روز ۲۰۰ بار به ارگاسم می رسد. بیماری خانم سارا کارمن ۲۴ ساله طوری است که خون مدام در آلت جنسی او جریان پیدا می کند و به دلیل تحریک شدن ، به ارتباط جنسی روی می آورد. البته این بیچاره اظهار داشته است که برای رسیدن به آرامش به دلیل شهوتی شدن بسیار ، به رابطه جنسی های متعدد روی آورده است. در پایان این قسمت با معرفی ۲ تن از شهوتی ترین زنان جهان به این مقوله خواهیم پرداخت که چگونه زنان را شهوتی کنیم

چگونه زنان را شهوتی کنیم

برای اینکه یک رابطه زناشویی را بهتر شروع کنید باید آموزش ببینید که چگونه زنان را شهوتی کنید. برای شهوتی کردن بیشتر زنان یکی از پیش نیاز ها ، باید نقاط حساس و شهوانی زنان را آموزش ببینید.

نقاط شهوتی بدن زنان

 

نقاط حساس بدن زنان ۱۰ نقطه می باشد که در بعد ها در مقالات آینده به آنها خواهیم پرداخت ولی به طور خلاصه نقاط شهوانی زنان عبارتند از : سر ، گوش ، لب ، پشت گردن ،سینه ،شکم و ناف ،پشت ،باسن و پاها. تعدد نقاط حساس و شهوانی در بدن زن ها این کمک را به شما می کند که برای تکراری نبودن رابطه جنسی خود رابطه را از نقاط مختلف شروع کنید

نواحى که بايد نوازش کنيد:
1- سر

شاید یکی از ساده ترین و دل چسب ترین حرکات براي همسر شما این باشد که:

شما دستتان را لای موهای او ببرید و به تدریج با انها بازي کنید. توجه کنید که این حرکت در ۲ جا بسیار کاربرد دارد:

الف) در ابتدای شروع به تحریک. یعنی درست پس از این که حرفهای عاشقانه را به هم میزنید و جزء اولین حرکات فیزیکی

ب) بعد از پایان همبستر شدن و درست پس از لحظه ای که همسرتان و یا خودتان به ارگاسم میرسید. به یاد داشته باشید که اگر در اکنون به همسرتان توجه نکنید، همسرتان فکر خواهد کرد که شما تنها براي هوسرانی به او علاقه مندید. بنابراین همیشه بعد از پایان هم بسترشدن ، چند برابر به همسرتون محبّت کنید. یکی از بهترین راه ها در این وقت ها هم صحبت شدن، ابراز مکرر عبارت:دوستت دارم، در آغوش گرفتن همسر، و نوازش موهای او خواهد بود.

2- گردن

بوسیدن آرام اطراف و پشت گوش و لاله گوش و همنیطور پشت گردن هم براي آقایان هم براي خانم‌ها بسیار لذتبخش هست بخاطر حساسیت و ضربان نبض در این ناحیه زنان بوسیدن این قسمت خيلي لذت می برند. ولی نکته مهم اینجاست که خيلي از زن ها از بزاق دهان خوششان نمی آید و خيلي ها برای این که همسر خویش را ناراحت نکنند این مسأله را نمی گویند و از بوسه هایی که بزاق دهان را روی قسمتهای گوناگون بدن زیاد ميکند متنفرند و هیچ لذتی نمی برند. مطمئن شوید که همسر شما جزء کدام گروه از زنهاست. آن ها که از خیس شدن بدنشان از بزاق دهان بدشان مي‌ايد و یا آن گروه دیگری که با این مسأله مشکلی ندارند.


3- لبها
لبها را میتوان از جمله ی حساس ترین نقطه بدن زن دانست و بوسیدن براي زنها احتمالا خيلي مهم تر از مردها باشد. خيلي از مردها تأثير بوسیدن و لبها را در زنان نادیده می گرند ولی باید بدانند که لبها جز مهم ترين قسمتهای تحریک حس جنسی زنها است. بوسیدن با عشق و آرام زنان را خيلي بیش از هر چیزی تحت‌تأثیر قرار ميدهد .


4- رانها
چه وی برهنه باشد یا لباسی براي رابطه جنسى پوشیده باشد، پاهایش را از هم باز کنید و چند دقیقه با دست به نوازش درون و بیرون رانهایش بپردازید.

5- نوک سینه ها
یکی از نقاط برای ارضای صحیح زن سینه ها می باشد. تقریباً تمام زنها موافق هستند که نوک سینه را میتوان از جمله حساس ترین نقطه بدن زن و از تحریک کننده ترین قسمتها دانست. ولی به شرطی که همسرشان بداند چه طور با آن ها زنش را تحریک کند. خيلي از آقایان بر اساس تجربه به مرور زمان امکان دارد یادبگیرند که چه طور نوک سینه همسرشان را تحریک کنند ولی خيلي ها هم اصلاً نمی دانند چه طور این کار را بکنند.

یکی از ظریفترین و مهم ترين رفتارهای مردها در رابطه زناشویی همین هست. زن ها امکان دارد گاهی از خشونت و رابطه های جنسی خشن لذت ببرند ولی کم تر زنی است که دوست داشته باشد همیشه این چنین روابط جنسی خشن داشته باشد. تحریک نوک سینه زنان نیاز به ملایمت و حرکات ظریف دارد. حرکت آهسته دورانی زبان بر روی نوک پستان براي زنان بسیار لذتبخش تر هست تا این که مانند یک بچه شیرخواره با پستان مادر رفتار شود.

6- دستها

دستش را بگیرید، طورى که کف دستها به طرف بالا باشد، و با هر دو شست به مهربانی کف دستش را نوازش کنید ضمن این که بقیه انگشتانتان هم زمان سمت ديگر دستش را نوازش می کند. آرام آرام به طرف پایین پیشروى کنید تا کل دستش را نوازش کنید.

یکی از مهم ترين و عاشقانه ترین نقطه های حساس بدن زن که احتمالا بیش تر مردها ندانند و ناحیه نبض مچ دست وی هست. درصورتی که به این قسمت، مردها توجه کنند نبض مچ دست میتواند از جمله حساس ترین نقطه بدن زن به حساب بیاید با این که حتی احتمالا خود زنها هم ندانند. این قسمت را با بوسه های آرام و حرکت زبان میتوانید تحریک کنید و ببینید که همسرتان چه طور از ان شگفت‌زده ميشود .


7- مچها

دستش را طورى بگیرید که کف دست به طرف بالا باشد، در حالی که از وقایع روزانه اش میپرسید سر انگشتانتان را به سمت مچ و ساعدش حرکت دهید. بعد از چند دقیقه نوازش کردن، با لبها، دندان و زبانتان قسمت داخلى مچش را بلیسید و به نرمى گاز بگیرید.

– وقتى که مچش را میبوسید، با دستتان دست او را مقابل صورتتان بگیرید.


8- گوشها

به سراغ گوشش بروید و جمله اى مانند ”امشب شب توست، “ زمزمه کنید و بعد نرمه گوشش را داخل دهانتان بگیرید و حسابى خیسش کنید. بعد سراغ قسمت بالائى گوشش رفته و آرام با دندان گازش بگیرید.

– پیش از انجام هر کارى، با انگشتانتان به آرامى موهایش را از روى گوشش کنار بزنید؛ بعد روى گردنش بسمت بالا نفس بکشید تا به محل مذکور برسید.


9- شکم و ناف
زنها از نوازش و غلغلک این دو قسمت خيلي لذت میبرند. با نوک انگشتتان روی شکم و پیرامون ناف دایره بکشید. دستتون رو بالای شکم و زیر دنده ها گذاشته و اهسته به طرف لگن بیارید. هیچوقت از بوسیدن شکم غافل نشوید. بوسیدن، مکيدن و لیسیدن ناف خانوما خيلي لذت بخش است.

10 – زانوها

چه در حال عشق بازی باشید یا تنها شروع به نوازش کرده باشید، گذاشتن زانوهایش روى شانه هایتان و مالش آن ها راه خوبى براى تحریک احساسات اوست. هر کدام از زانوها را با دستانتان نوازش کرده و بعد آن ها را از سمتى به طرف ديگر ببوسید.

– موقع بوسیدن زانوها با دست ساق پایش را بالا و پایین ببرید. و مجددا، هرگز از دندانهایتان استفاده نکنید.


11 – پاها

چه به عنوان بخشى از عادت های عشق بازی یا آرامش بخشیدن به او بعد از یک روز سخت، مالش پاهاى یک زن به طرز باور نکردنى شما را به اهدافتان خواهد رساند. کمى روغن ماساژ یا کرم بدن روى دستتان گذاشته و به هم بمالید تا گرم شود و با مالش وسط کف پاهایش آغاز کنید. به آرامى به طرف پنجه ها و بعد به طرف پاشنه بروید.

– مدت زمانى را به مالش اطراف پاهایش اختصاص دهید و مراقب باشید قلقلکش ندهید.

 12 –  پشت

بیش تر زنها کشته ماساژ پشت هستند. انگشت خویش را روی مهره ها فوق و پائین ببرید و کمر او را بمالید.

13 –  باسن

تحریک این منطقه بسیار تحریک انگیز بوده می توانید آن را نوازش کنید. در هنگام شروع تحریک به تدریج و آهسته آهسته وهمزمان با تحریک شما، جریان خون در این منطقه و در منطقه ی لگن افزایش مییابد. توجه داشته باشید که دست زدن به باسن هم باید به نرمي صورت بگیرد.

افزایش شهوت در زنان

علاوه بر نقاط حساس و شهوتی زنان که در بالا به آنها اشاره شد می بایست نکات زیر را آموزش دید

آرامش شرط رسیدن به اوج شهوت در زنان . مردهایی که برای شهوتی کردن زن شان عجله ای ندارند در این کار موفق ترند .

صحبت کردن در بستر : برای اینکه حس شهوت زن ها بیشتر تحریک شود ، قبل و بعد از رابطه جنسی(نه حین رابطه) به صحبت کردن و ابراز علاقه بپردازید. همان طور که می دانید زن ها از طریق کلام بیشتر جذب می شوند .

بوسه های حرفه ای! فاقد نیاز به توضیح بیشتر خوب بوسیدن و حرفه ای بوسیدن شهوت را در زنان بسیار بیشتر می کند

اگر می خواهید شهوت را در زنتان بیشتر کنید موهای او را نوازش کنید ، بدن او را با عشق و علاقه مورد نوازش قرار دهید.

نگاه عاشقانه ، رفتار عاشقانه خیلی مهم است شاید فکر کنید عشق چه ربطی به تحریک دارد ولی زن ها حافظه بسیار خوبی دارند و رفتار عاشقانه شما در زندگی به آنها احساس امنیت و آرامش می دهد و شما را از ته قلب می پذیرند و این امر باعث می شود در آغوش شما به نهایت شهوت برسند

شهوت مردان در مقابل شهوت زنان

یک نکته بسیار جالب! چیزهایی که شهوت زنان را ترغیب می کند دقیقا مخالف چیزهایی است که شهوت مردان را ترغیب می کند . و این دلیلی است که بیشتر مردان در شهوتی کردن زنان را دچار اشتباه می کند

مردان شاید با لمس کردن ، دیدن زودترین تحریک را دارا باشند ولی زنان با اعتماد و عشق بیشترین تحریک را دارند! به عنوان مثال رفتار مردانه یک مرد که باعث می شود زن احساس داشتن پشتیبان و تامین کنندگی داشته باشد به شدت در شهوتی تر شدن زن تاثیر گذار است .

اعتماد به نفس داشته باشید!! داشتن اعتماد به نفس در مردان باعث می شود تکیه گاه بهتری باشند و امنیت بیشتری را ایجاد کنند .

جالب است ! هر چه بیشتر جلو می رویم می فهمیم برای اینکه زنان را بیشتر شهوتی کنیم لازم است که بهتر ، عاشقانه تر و مردانه تر زندگی کنیم . در یک کلام ، شما درست زندگی کنید زن ها درست شهوتی می شوند و برای داشتن زنی شهوتی به دنبال نسخه خاصی نگردید ، به زندگی خود بیشتر اهمیت دهید.

نقطه جی چیست؟

در این مطلب قصد داریم به توضیح نقطه ی جی بپردازیم. G نقطه ای است در مهبل، محل قرار گیری آن تقریبا در عمق دو سوم قدامی(سقف) مهبل است، نام اصلی این نقطه گرافنبرگ است.این نقطه برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ توسط دکتر ارنست گرافنبرگ توصیف شد بسیاری بر این عقیده اند که این نقطه در ارگاسم نقش مهمی دارد.

موقعیت نقطه جی زن

اگرچه این قسمت از اندام تناسلی زنانه، نقطه جی نامیده می‌شود ولی به دلیل متفاوت بودن آن در زنان مختلف و همچنین تغییر کردن نقطه تحریک پذیر آن، بهتر است آنرا محدوده جی بنامیم. این محدوده حالت اسفنجی دارد و از زیر پیشابراه از دهانه واژن شروع شده و به داخل، در سقف واژن (نقطه ساعت ۱۲) امتداد می‌یابد و با انگشت قابل لمس می‌باشد.
در صورتی که زنی این نقطه حساس را داشته باشد این نقطه بین ۲٫۵ تا ۵ سانتیمتر داخل واژن روی دیواره جلویی قرار دارد و معمولا با وارد کردن دو بند انگشت داخل واژن براحتی قابل لمس است. در صورتی که زن با لمس آن تحریک شد به این معنی است که اندازه آن از یک نخود فرنگی بزرگتر است در صورت تحریک نشدن کوچکتر است.
نقطه جی بیشتر از اینکه یک نقطه باشد، یک محل خاص است و خصوصیات بافت این محل متفاوت از دیگر نقاط سطح درونی واژن است که ساختاری زبر و گرد شکل دارد در صورتی که بقیه نقاط واژن نرم و صاف هستند.

 

لازم به ذکر است که همه خانمها دارای نقطه جی نمی باشند. اما خانمهایی که دارای نقطه جی هستند لذت بسیار زیادی را با تحریک این نقطه میتوانند تجربه نمایید که بسیار متفاوت از باقی دیواره واژن خواهد بود. ممکن است خانمهایی که تحریک صحیح نقطه جی را تجربه میکنند به مرحله انزال و خروج منی از واژن نیز برسند اما همه خانمها به خروج آب (یا منی) نمیرسند و فقط برخی از آنها این توانایی را دارند.

در موقع دخول آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن، در صورتی که جهت ورود آلت به گونه ای باشد که آلت نقطه جی را لمس کند لذت زن در حین نزدیکی بیشتر خواهد بود. ضمن آنکه با فشار کف دست روی بخش فوقانی برجستگی بالایی آلت تناسلی زن (Pubic Area) در زمانی که آلت تناسلی داخل واژن میباشد و عمل نزدیکی در حال انجام است، لذت زیادی را برای زن به همراه خواهد داشت.

برحسب اندازه و محل دقیق نقطه جی این احتمال وجود دارد که زن (در صورت داشتن نقطه جی) در طول رابطه جنسی آن را حس کند.بهترین حالتها برای احساس نقطه جی در حالتهایی هست که لگن زن بالا قرار گیرد و بلند شود.روش دیگر ایجاد رابطه در حالت ایستاده و در حالت خم شدن است به نحوی که زن اجازه دهد که آلت جنسی مرد از پشت وارد واژنش گردد.

وقتی فهمیدید که شما این نقطه را دارید یا نه، باید کشف کنید که آیا این نقطه می تواند به شما لذت بدهد یا برایتان آزاردهنده است. قبل از اینکه شروع به کاوش کنید، به شما توصیه می شود که کاملاً تمیز و بهداشتی باشید و البته آلت شما هم باید کاملا شسته شده باشد. مالیدن معمولاً بهترین راه برای تحریک آن است. معمولاً توصیه می شود که همسرتان انگشت سبابه اش را تا بند انگشت دوم وارد کرده د و نقطه مورد نظر را با حرکت رو به جلو به سمت دیواره جلویی بکشد. باید امتحان کنید و ببینید که حرکتتان چگونه باشد که بیشترین لذت را به شما بدهد. مهم این است که از نظر جنسی تحریک شوید. شایان ذکر است که حساسیت به این نقطه در روزهای مختلف ماه متفاوت است.

در طی این تحریک، اولین حسی که به شما دست می دهد این است که به دستشویی بروید. شاید به این دلیل است که نقطه G روی دیواره جلویی است و به مثانه تان شما فشار وارد می شود. بهتر است اول مثانه تان را خالی کنید و بعد اینکار را امتحان کنید. چند بار اول کمی برایتان عجیب خواهد بود اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. برحسب اندازه و محل دقیق نقطه جی این احتمال وجود دارد که در طول رابطه جنسی آن را حس کنید یا نکنید. اگر لگنتان بلند شود احتمالاً می توانید آنرا حس کنید. راه دیگر حس کردن اینست که در حالت ایستاده خم شوید و اجازه بدهید که آلت جنسی از پشت وارد واژن شود.

خیلی از خانمها می گویند که وقتی جی اسپات را تحریک می کنند، انزال پیدا می کنند. تحقیقات نشان داده است که تقریباً ۱۰ درصد از خانم ها طی ارگاسم یا تحریک جنسی بین ۹ تا ۹۰۰ میلی لیتر مایع از مجرای پیشاب خارج می کنند. گروهی از دانشمندان روی برخی از این مایعات آزمایش کردند و متوجه آنزیم های پروستاتیک شدند و به این تئوری رسیدند که نقطه G تقریباً مشابه پروستات در آقایان است. اما گروهی دیگر با آزمایش روی این مایع گفتند که خیلی شبیه به ادرار است. آخرین تفکرات در این رابطه این است که این مایع نوعی دیگر از ادرار است که با تحریک جنسی تغییرات شیمیایی در آن رخ می دهد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

نکاتی درمورد نقطه جی در زنان

توجه داشته باشید که هر انسانی منحصر به فرد است بنابر این ممکن است شما نقطه جی داشته باشید یا نداشته باشید؛ پس اگر متوجه شدید که این نقطه را ندارید فکر نکنید که دنیا به آخر رسیده است. راه های خیلی زیادی برای لذت بردن از رابطه جنسی وجود دارد و نقطه G فقط یکی از آنهاست.در اثر تحریک این موضع از خانم ها مایع خارج می شود. پزشکان مشخص کرده اند که این اصلاً ادرار نیست. در حقیقت، این مایع از غده ای آزاد می شود که اطراف پیشابراه قرار داشته و شباهت زیادی به پروستات در مردان دارند. در هر صورت وقتی یک زن به وضعیت انزال در لذت می رسد، می تواند از چند قطره تا چند قاشق از این مایع را از خود خارج کند.

اگر می خواهید وسیله ای برای ارضای این موضع بخرید، باید یک ویبراتور (لرزاننده) بخرید، البته نه هر ویبراتوری. این وسیله ای که شما می خرید باید سرش انحناء داشته باشد و وقتی از آن استفاده می کنید، به آرامی روشن شود و به زن اجازه بدهد سرعت آن را توسط مرد تعیین کند. جی اسپات یا همان نقطه جی داخل مهبل (تقریبا دو سوم راه) واقع شده است. برای یک زن یا دختر کمی مشکل است که با انگشت خودش به این مرکز برسد و بهترین کار این است که شریک جنسی با انگشت یا آلت تناسلی اش تحریک جی اسپات را انجام دهد.نقطه جی بیش از آن که چیزی محسوس و جسمی باشد، با حالات جسمی و روانی ظهور می کند مانند ترشحات زیاد، احساس رضایت شدید و … بنابراین شناسایی و تأیید آن دشوار است.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 170 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:43

راههای ارضا شدن همزمان زن و مرد

دلایل اهمیت ارضا شدن همزمان

شاید این سوال برای شما نیز مطرح شده باشد که چرا ارگاسم همزمان برای بسیاری از افراد مهم است و این مسئله چه تأثیراتی بر هر دو طرف خواهد داشت؟ این مسئله دلایلی از جمله موارد زیر دارد.

افزایش اعتماد به نفس در آقایان

هنگام برقراری رابطه جنسی، خانم‌ها بیش از هر چیز نگران اندام خود و جذاب به نظر رسیدن هستند. این در حالی است که مردان بیش از هر چیز نگران توانایی خود برای لذت بخشیدن به زنان می‌باشند. به عبارتی اعتماد به نفس مردان در زمینه مسائل جنسی بیش از هر چیز به این بستگی دارد که تا چه حد می‌توانند باعث رضایت شریک جنسی خود باشند. مردانی که زودتر از طرف مقابل به ارگاسم می‌رسند، احساس مطلوبی راجع به توانایی‌های جنسی خود ندارند و در مقابل در صورتی‌ که بتوانند شریک جنسی خود را به ارگاسم برسانند، احساس مطلوبی نسبت به خود پیدا خواهند کرد. در نتیجه ارضا شدن همزمان اهمیت بسیاری برای آقایان پیدا خواهد کرد.

با توجه به اهمیت این موضوع برای احساس اعتماد به نفس و رضایت ذهنی، در صورتی که احساس می‌کنید در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند می‌توانید از یک مشاور روانشناسی در زمینه مسائل جنسی کمک دریافت کنید. استفاده از راهکارهایی که درمانگران جنسی با توجه به سیستم بدنی شما و طرف مقابلتان ارائه می‌کنند تا حد زیادی می‌تواند مؤثر واقع شود.

رضایت و سلامت از رابطه جنسی برای هردو طرف

ارضا شدن همزمان به این معناست که هر دو طرف به یک اندازه از رابطه جنسی لذت برده و به ارگاسم رسیده‌اند، این موضوع می‌تواند باعث تمایل آن‌ها به تکرار رابطه با یکدیگر باشد و همچنین تأثیر بسیاری در رابطه عاطفی میان زوجین خواهد داشت.

ناتوانی آقایان در ایجاد لذت جنسی برای خانم‌ها، می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های روانی نظیر افسردگی در زنان بشود. علاوه بر این، نارضایتی خانم‌ها از رابطه جنسی و بی‌میلی نسبت به آن، به‌تدریج و در اثر بی‌توجهی شریک جنسی به احساس رضایت در آن‌ها، ایجاد می‌شود. با توجه به آنچه گفته شد، ارضا شدن همزمان خانم‌ها و آقایان می‌تواند تأثیر بسیاری در سلامت روحی و رضایت خانم‌ها از رابطه با همسر به‌طورکلی داشته باشد.

کاهش مشکلات جنسی

سردمزاجی در خانم‌ها یا آقایان معمولاً به دلیل نارضایتی از رابطه جنسی، ارضا نشدن یا مشکلات دیگری در رابطه ایجاد می‌شود. درصورتی‌که خانم‌ها و آقایان بتوانند ارضا شدن همزمان را در رابطه با یکدیگر تجربه کنند، بروز مشکلات جنسی نظیر سردمزاجی یا مشکلات مربوط به تحریک جنسی در هردو طرف کاهش پیدا می‌کند.

راهکارهایی برای ارضا شدن همزمان 

توجه به زمان و مکان مناسب

برقراری رابطه جنسی همواره باید در زمان و مکان مناسبی صورت بگیرد. در غیر این صورت تمایل به برقراری ارتباط جنسی، تحریک فیزیولوژیک و یا ارگاسم با مشکل مواجه می‌شود. در شرایطی که یکی از طرفین معذب است و احساس آرامش برای برقراری رابطه جنسی نمی‌کند، شانس رسیدن به ارگاسم، پایین خواهد آمد.

طولانی کردن رابطه جنسی به حد کافی

مردان معمولاً در مسائل جنسی با سرعت بالاتری نسبت به خانم‌ها، دچار تحریک فیزیولوژيک شده و به همین میزان، سریع‌تر نیز به ارگاسم می‌رسند. ناآگاهی از این مسئله که خانم‌ها نسبت به آن‌ها به زمان بیشتری احتیاج دارند، باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند همسر خود را در رابطه جنسی به ارگاسم برسانند.

برای مدیریت این شرایط بهتر است آقایان تلاش کنند تا با طولانی‌تر کردن رابطه و معاشقه، خانم‌ها را به لحاظ جسمی و روانی برای برقراری رابطه آماده کنند. چنانچه احساس می‌کنید در زمینه تفاوت‌های میان دو جنس در مسائل جنسی، اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید با کمک گرفتن از یک مشاور اطلاعات خود را در این زمینه افزایش بدهید و راهکارهای مناسب را آموزش ببینید.

حضور در لحظه از راهکارهای ارضا شدن همزمان

یکی از مشکلاتی که در احساس لذت و ارگاسم مانع ایجاد می‌کند، بی‌توجهی به لحظه حال است. در صورتی که شما نتوانید ذهن خود را در لحظه حال نگه‌دارید، نمی‌توانید به ارضا شدن همزمان یا حتی ارضا شدن به‌طورکلی دست پیدا کنید.

کنترل ذهنی

زمان ارگاسم جنسی می‌تواند برای فرد قابل کنترل کردن باشد. برای اینکه بتوانید این احساس را در خود کنترل کنید، می‌بایست بتوانید با استفاده از قدرت تمرکز خود، تغییرات بدنی و ذهنی خود را باهم هماهنگ کنید. شما با استفاده از تمرکز ذهنی می‌توانید زمان ارگاسم را در خود به تعویق انداخته و آن را با زمان ارگاسم در شریک جنسی‌تان هماهنگ کنید.

حفظ ارتباط از راهکارهای ارضا شدن همزمان

رابطه جنسی یک ارتباط کامل است که علاوه بر سکس، ارتباط چشمی، نوازش، استفاده از کلمات مناسب و بسیاری شرایط دیگر را ایجاب می‌کند. به میزانی که بتوانید در ارتباط جنسی خود، از مسائل فوق استفاده کنید، ارتباط جنسی شما موفق‌تر بوده و بهتر می‌توانید ارضا شدن همزمان را مدیریت کنید.

پیدا کردن حالت‌های مناسب

پوزیشن‌های جنسی که برای هر دو نفر شما لذت ایجاد می‌کند را پیدا کنید. استفاده از این حالت‌ها به هردوی شما کمک می‌کند تا بتوانید ارتباط جنسی موفق و ارضا شدن همزمان را تجربه کنید. حالت‌هایی که در آن یکی از طرفین احساس مطلوبی نداشته باشد، تلاش شما برای رسیدن به ارگاسم همزمان را با مشکل مواجه می‌کند.

استفاده از تمامی امکانات موجود از راهکارهای ارضا شدن همزمان

ارضا شدن در یک ارتباط جنسی، صرفاً با عمل سکس ایجاد نمی‌شود. برخی از افراد عادت‌ها و تمایلات خاصی دارند که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توانید به ارضا همزمان برسید. درنتیجه علاوه بر برقراری رابطه جنسی، از هر آنچه فکر می‌کنید می‌تواند شریک جنسی شما را به لذت برساند، استفاده کنید.

صحبت کردن راجع به رابطه جنسی

به دلیل تابو بودن مسائل جنسی، بعضی از افراد از اینکه درخواست‌های جنسی خود را مطرح کنند، خجالت می‌کشند. بااین‌حال یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌تواند شریک جنسی شما را با وضعیت بدنی و تمایلات شما آشنا و به هدف ارضا شدن همزمان نزدیک کند، این است که راجع به این مسائل با طرف مقابل صحبت کنید و انتظاراتتان را بیان کنید. این مسئله باعث می‌شود طرف مقابل بتواند بهتر به خواسته‌های شما در طول رابطه جنسی توجه کند و کیفیت رابطه جنسی شما بالاتر خواهد رفت.

کمک گرفتن از درمانگران جنسی

یک حیطه تخصصی در روانشناسی به نام درمان مشکلات جنسی یا سکس تراپی وجود دارد که به مشکلات موجود در ارتباط جنسی، برطرف کردن آن‌ها و بالا بردن کیفیت رابطه جنسی در میان زوجین توجه دارد. درصورتی‌که احساس می‌کنید نیاز به دریافت مشاوره یا اطلاع پیدا کردن راجع به مسائل مختلف در زمینه رابطه جنسی دارید و از طرفی نمی‌توانید با اطرافیانتان راجع به این مسائل صحبت کنید، با یک متخصص مسائل جنسی مشورت کنید.

نحوه ارضا شدن همزمان

« زن» مي بايست براي رسيدن به ارگاسم، كارهاي زير را انجام دهد:

« زن» مي بايست در اين مرحله، شوهرش را از اين عجله باز دارد وفرايند روابط جنسي را بايكديگر مديريت كنند . مشكل اين جاست كه بعضي از خانم ها بر باورهاي نادرستي هستند كه اولاً : حجب وحياي زنانه مانع مي شود به شوهر بگويد كه او به چه چيزي نياز دارد و از شوهرش تقاضايي براي آماده شدن خودش بكند !! ثانياً :« زن» موجودي است « مطلوب » نه « طالب» ، پس اين نادرست است كه « زن» از « مرد » تقاضايي كند و ثالثاً : « مرد » بايد خودش به اين نكته برسد و توجه به روحيه « زن» داشته باشد .

بعضي از زنان به خاطر خجالت كشيدن ،به صورت منفعل در اختيار مرد قرار مي گيرند ، اين حالت مورد مقبول مرد نيست و از اين همسر به صورت منفعل عمل مي كند وهيچ گونه عشوه وحركت عشقي ندارد، احساس انزجار مي نمايند و به لذت لازم جنسي از همسر نمي رسند.

بسياري از مردان ، از اين كه همسران آنها به صورت منفعل است ( فقط جسم خالي او در اختيار اوست )، ناراحت هستند؛ حتي گاهي اوقات همين حالت همسرش كه او را ارضاء نمي كند، عصباني مي نمايد ،و مرد با زن ديگري براي ارضاي روحي خود ارتباط برقرار مي كند و از همسرش مي برد و اين امر موجب ايراد گيری از همسرش مي شود.

زن ، بايد «مرد » را از نقاط حساس بدن خود كه اورا به اُرگاسم مي رساند ، باخبر نمايد . از همسرش بخواهد كجاي بدنش را لمس كند ويا آن كه دست بكشد ويا آن كه گاز هاي خفيف بگيرد ويا هر كاري فكر مي كند او را به اُ رگاسم نزديك مي كند با آرامي و محبت به « شوهر » خود بگويد

در تمام فرايند روابط جنسي « زن » ، نبايد در مورد ضعف وعدم ارضاء نكردن « مرد » فكر كند ؛ زيرا اين « تفكرات » مانع بزرگي براي آماده شدن و به ارگاسم رسيدن « زن » مي باشد.

ازاين رو « زن » ، با حفظ غرور « مرد » ، با محبت از او مي خواهد كه اولاً نقاط حساس جنسي را لمس و بازي كردن او را آماده براي همبستري كند ، .ثانياً با محبت به او بگويد « هنوز آماده نشده است. »

نكته مهم آن است كه بي هيج عنوان اين جملاتي را به گونه اي نگوييد كه « مرد » احساس ضعف و ناتواني كند؛ بلكه احساس « عشق » و « طنازي »كند . سپس هر گاه آماده نزديكي شديد با محبت به اوخبر دهيد .

« مرد » ، با حركت آلت جنسي خود در « واژن » زن به انزال وارگاسم مي رسد ؛ چنانچه « زن » هنوز به ارگاسم نرسيده است مي تواند با كمك « مرد » حركات آلت جنسي او را كنترل نمايد تا با هم به ارگاسم برسند .

سؤالات متداول

 

ارضا شدن همزمان چه تأثیری بر سلامت روان آقایان دارد؟

اعتمادبه‌نفس آقایان در زمینه مسائل جنسی تا حد زیادی بستگی به این دارد که آن‌ها بتوانند لذت جنسی را در شریک جنسی خود ایجاد نمایند. درنتیجه توانایی ارضا شدن همزمان تأثیر مطلوبی در اعتماد به نفس آقایان در زمینه مسائل جنسی و باور آن‌ها به توانایی خود دارد.

طولانی شدن رابطه چه کمکی به ارضای جنسی خانم‌ها می‌کند؟

خانم‌ها معمولاً به زمان بیشتری احتیاج دارند تا بتوانند آمادگی لازم برای برقراری رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم را به دست آورند. طولانی کردن رابطه جنسی به خانم‌ها کمک می‌کند که در شرایط مطلوب‌تری قرار بگیرند و به ارضا همزمان دست پیدا کنند.

چطور می‌توانم ارضا جنسی را به تأخیر بیاندازم؟

با استفاده از قدرت ذهن و تمرکز می‌توانید تغییرات فیزیولوژیک بدن را کنترل کرده و ارضا جنسی را به تأخیر بیاندازید تا همسرتان نیز برای ارگاسم آماده باشد. برای آموزش راهکارهای کنترل ذهنی می‌توانید از مشاورین در این زمینه کمک بگیرید.

ارگاسم داشتن همزمان مرد و زن مي‌تواند باعث رضايت‌بخشي كمتري شود.

اگر مرد مسئوليت كنترل خود را به عهده بگيرد،‌اين امكان براي زن به وجود مي‌آيد كه از كنترل خارج شود و به پيش رود. از اين راه، ‌مرد توجه‌اش را به زن حفظ كرده و مي‌توان از لذت بردن او به طور كامل لذت ببرد. سپس، زن اين امكان رامي‌يابد كه با توجه‌ي كامل به مرد ارگاسم دهد و از احساس لذت او برخوردار شود. در اين صورت،‌ مثل اين است كه هر دوي آن‌ها به جاي يك ارگاسم دو ارگاسم را تجربه كنند؛ ابتدا هر دو ارگاسم زن را و بعد هر دو ارگاسم مرد را. 

اما، اين كه ‌مرد بخواهد لذت كامل خود را مقدم بر زن تجربه كند،‌چه اشكالي دارد؟ ‌او با اين روش زن را از شكل‌گيري آرام خواهشش دور مي‌كند و چنانچه علي‌رغم آن، زن بتواند به ارگاسم برسد، مرد به خاطر فقدان برانگيختگي كامل در شرايطي نيست كه قادر باشد ارگاسم او را به خوبي احساس كند.

پيروي از دستورالعمل‌هاي كلي رابطه جنسی دوقطبي به زن فرصت آن را مي‌دهد كه در هر بار شانس كافي براي رسيدن به ارگاسم و ارضا شدن را داشته باشد. حال،‌ اگر اين خواهشش حاصل نشد، چون مرد وقت خود را بدون توقع يا ايجاد زحمت برايش صرف كرده، ‌زن احساس رضايت كافي خواهد كرد.

پيروي از دستورالعمل‌هاي كلي رابطه جنسی دو قطبي به زن فرصت آن را مي‌دهد كه در هر بار شانس كافي براي رسيدن به ارگاسم و ارضا شدن راداشته باشد.

فوايد اضافي رابطه جنسی دوقطبي

از فوايد رابطه جنسی دو قطبي احساس محق بودن زن براي رسيدن به ارگاسم و ارضا شدن است. وقتي مرد در زمان خود لذتش را برد و نوبت به زن رسيد،‌ طبيعت زن به زن مي‌گويد حالا نوبت توست. بدون اين احساس حق داشتن، براي بعضي از زنان رسيدن به ارگاسم و ارضا شدن بسيار دشوار است.

بسياري از زنان بخشش را به راحتي انجام مي‌دهند؛ ولي وقتي نوبت دريافت كردن مي‌رسد، برايشان همه‌چيز خيلي سخت مي‌شود. زن به هنگام رابطه جنسی ممكن است چنان نگران يا در فكر نيازهاي شريك جنسي‌اش باشد كه به خود اجازه ندهد به نيازهاي خودش نيز توجه كند. چنين گرايشي مي‌تواند كاملاً ناخودآگاه باشد.

يك بار حين شرح اين نكته در يكي از سمينارهايم، زني كه معلوم بود شديداً به هيجان آمده تقريباً فرياد زد: «اوه، باور كردني نيست! دليش بايد همين باشد.» هر كسي مي‌توانست بفهمد او دچار درك آني و شگفتي‌آوري شده است. سخنراني را قطع كردم و موضوع را از او پرسيدم. ماجرا را چنين برايمان شرح داد:

همين الان فهميدم چرا فقط يك بار در زندگي‌ام ارگاسم داشته‌ام. زني چهل و دو ساله‌ام و سال‌ها از زندگي مشتركم مي‌گذرد، ولي فقط يك بار آن هم طي تجربه‌اي خاص به ارگاسم رسيدم. حدود شش سال از آن موقع مي‌‌گذرد. هميشه فكر مي‌كردم دليلش چه بوده، ‌ولي به نتيجه‌اي نمي‌رسيدم تا امروز.

راستش را بخواهيد حدود شش سال پيش در يكي از روزها وقتي همسرم خواهان رابطه جنسی شد، ‌من شرايط روحي مساعدي نداشتم. فكر مي‌كردم در رابطه‌مان به اندازه‌ي كافي ايثار كرده‌‌ام،‌ اما اثري از هيچ تجربه‌ي باشكوهي نمي‌ديدم. بالاخره، پس از اصرار زياد همسرم رابطه را پذيرفتم؛‌ منتها تصميم گرفتم فقط دريافت كننده باشم و از نوازشش لذت ببرم.

برايم همه كاري كرد؛ ‌و من برخلاف هميشه، هيچ كاري برايش نكردم. با خودم گفتم اين بار مال من است. واقعاً‌ نيز لحظات خوشي را گذارندم. حالا مي‌فهمم چرا در این رابطه ارضا شدم و ارگاسم داشتم. در آن مورد خاص، توجه‌ام به او معطوف نبود. براي اولين بار به خودم توجه كردم و همين هم موثر واقع شد. جالب اين كه هيچ كاري براي لذت بخشيدن به شريك جنسي‌ام انجام ندادم، ولي او هم راضي و خشنود بود.

همان طور كه مثال بالا نشان مي‌دهد،‌وقتي زن بتواند كاملاً‌ دريافت كننده باشد،‌ مي‌تواند واقعاً ‌از رابطه جنسی لذت ببرد. رابطه جنسی دو قطبي راهي براي زن مي‌گشايد تا زماني براي پذيرش و زماني براي دريافت داشته باشد. پس از آن كه آشكارا لذت مي‌بخشد، اين حق را براي خويش مي‌بيند كه به قطب لذت بردن تغيير مكان دهد. با درك دو جانبه‌ي رابطه جنسی دو قطبي و علامت دادن واضح مبني بر اين كه مرحله‌ي دوم آغاز شده،‌ زن در آرامش كامل‌تري مي‌آسايد و از شكل‌گيري تدريجي كاميابي جنسي‌اش لذت مي‌برد.

وقتي مرد خود را كنترل مي‌كند

مرد آگاهانه خود را كنترل مي‌كند تا قبل از زن به مرحله ارضا شدن و ارگاسم نرسد. اين يعني فرصت خوبي براي زن تا لذت بيشتري از رابطه جنسی ببرد. مرد با پذيرش مسئوليت، زن را از دلواپسي نجات مي‌دهد و به او اين احساس را مي‌بخشد كه فرصت دارد و نيازي نيست براي ارگاسم داشتن و ارضا شدن قبل از مرد عجله كند.

خوب، هرچه اطمينان زن به مرد بيشتر باشد و مطمئن‌تر باشد كه مرد قبل از او به اوج لذت نمي‌رسد با آرامش بيشتري مي‌آسايد و خود را به دستان وي مي‌سپارد. اين خوب است. توجه داريد كه مزيت ديگري براي رابطه جنسی دو قطبي است.

مرحله‌ي اول شروع مي‌شود. مرد بدون ارگاسم لذت خود را مي‌برد. بعد، مرحله‌ي دوم فرا مي‌رسد. زن مي‌داند بقيه‌ي وقت به او تعلق دارد و مرد مي‌خواهد او بهره‌مند شود. پس، با خيال راحت خود را رها مي‌كند.

هرچه زن مطمئن‌تر باشد مرد قرار نيست قبل از او ارضا شود، راحت‌تر مي‌آسايد و رهاتر خواهد بود.

البته احساسات مسير يكنواختي را طي نمي‌كنند. گاه مرد نياز شديدي احساس مي‌كند كه قبل از زن ارگاسم داشته باشد. در چنين مواقعي، نبايد بگذارد آتشش بيشتر تحريك شود. عمل درست خلاصي از تحريك و آرام گرفتن است. آرام گرفتن در دو مرحله انجام مي‌‌گيرد:

ابتدا بايد قبل از آن كه دير شود با كنار كشيدن، مانع تحريك بيشتر خود شود. سپس بايد شروع به افزايش برانگيختگي زن كند. تحريك زن و رشد لذت او به مرد فرصت مي‌دهد كنترلش را بازيابد.

اتفاق ديگري كه گاه در طي رابطه جنسی مي‌افتد، خواست زن براي ارگاسم قبل از مقاربت است. اين خواسته روند زير را مي‌طلبد: مرد در مرحله‌ي اول تحريك مي‌شود؛ سپس زن را به ارگاسم مي‌رساند؛ آنگاه به مقاربت مي‌پردازد و مرد نيز ارگاسم را تجربه مي‌كند. دخول بعد از رسيدن زن به ارگاسم، موجب پذيرفته شدن عالي مرد مي‌شود.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 143 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:42

راههای به ارگاسم رسیدن زنان

اولین و مهمترین قدم برای داشتن ارگاسم افزایش میزان دو فاکتور تنش و آرامش به صورت متعادل در هنگام برقراری رابطه جنسی می باشد. شاید برای شما یا همسرتان این سوال پیش بیاید که چگونه می توان این دو فاکتور به ظاهر متناقض را به صورت همزمان اجرا کرد؟ این سوال، سوال بسیار خوبی است که در واقع ما در ادامه به همین سوال پاسخ خواهیم داد.

زنان چگونه به ارگانیسم می رسند؟


1- تنش بالا، به خانم ها کمک می کند تا به ارگاسم برسند
اکثر زنان به اشتباه تصور می کنند که در طول رابطه جنسی آرامش بسیار مهم است اما آنها از این نکته غافل هستند که تنش هم در طول رابطه جنسی بسیار مهم و عامل رسیدن به ارگاسم است.زنان باید یاد بگیرند که تمام عضلات آنها ساق پا ؛شکم، باسن و… دررسیدن به ارگاسم درگیر می شوند.اکثر زنان می گویند هنگام ارگاسم انقباض در لگن را احساس می کنند.

ارتباط بین منقبض کردن  عضلات کف لگن با به ارگاسم رسیدن چیست؟

جواب این سوال در یک کلمه خلاصه می شود: تحریک. انقباض یک سری عضلات خاص باعث افزایش جریان خون در سراسر بدن و اغلب در ناحیه ی تناسلی می شود. این قضیه میزان تحریک را بالا می برد. در واقع می توان گفت که تحریک مانند یک نقشه ی راه عمل کرده و به بسیاری از زنان در به ارگاسم رسیدن کمک می کند.

2- در لحظه باشید
اکثر زنان رابطه جنسی ذهن فعالی دارند و نمی توانند آن را بر این فعالیت متمرکز کنند. فکرهایی که تمام مغز را اشغال می کنند و به جای تحریک و تشویق جنسی منجر به واپس زدگی میل جنسی می شود.سعی کنید ذهن خود را از تمامی مسائل خالی کنید و در این لحظه فقط به همین مسئله بیندیشید.

3- اضطراب جنسی تان مقابله کنید
بسیاری از افراد به نوعی با اضطراب جنسی مواجه هستند. از طرفی راه دادن یک نفر دیگر به یکی از خصوصی ترین بخش های زندگی، یک ارتباط بسیار نزدیک و افشاگرانه به نظر می رسد. مشکل اینجاست که بیشتر افراد فکر می کنند که سایرین همیشه یک رابطه جنسی رضایت بخش و بدون هیچ گونه مشکلی دارند و همین قضیه می تواند اضطراب در رابطه جنسی شان را بیشتر کند.

منظور از اضطراب رابطه جنسی چیست؟
نگرانی در مورد موارد زیر اضطراب جنسی نامیده می شود.


اضطراب جنسی مشترک در زنان و مردان:

– آیا این رابطه جنسی ممکن است منجر به بارداری شود؟
– آیا همسر من فکر می کند که من در رختخواب خوب نیستم؟

– آیا اصلا می توانم این کار را انجام دهم؟
– آیا ممکن است من به بیماری های مقاربتی مبتلا شوم؟


اضطراب جنسی مختص به زنان:
– آیا همسر من فکر می کند که سینه های من بزرگ، کوچک و یا بد شکل است؟
– آیا همسر من فکر می کند که آلت تناسلی من زشت است؟

– آیا رابطه جنسی با او ممکن است باعث ایجاد صدمه به من شود؟
– اگر نتوانم ارضا شوم چه؟
– آیا او بوی بدن من را دوست ندارد؟
– آیا ممکن است در هنگام به ارگاسم رسیدن از من مایعی خارج شود؟

در واقع تعداد کمی از این نگرانی ها منطقی هستند. به عنوان مثال اگر شما نسبت به داشتن رابطه جنسی محافظت نشده نگران هستید، کاملا منطقیست. احساس خطر برای ابتلا به بیماری های مقاربتی طبیعیست و حتی می تواند مفید نیز باشد و باعث شود شما بیشتر موارد بهداشتی را در ربطه جنسی رعایت کنید. اما بسیاری از نگرانی های بیان شده در بالا کاملا غیرمنطقی بوده و در واقع باید گفت که این گونه نگرانی ها خود می توانند باعث بدتر شدن اوضاع در رابطه جنسی شوند.


اگر با روشهای بالا به نتیجه نرسیدیم چگونه به ارگانیسم برسیم؟

در موارد بغرنج تر برای درمان حتما به یک پزشک مراجعه کنید و با استفاده از داروهایی تجویز شده زندگی زناشویی خود را انجات دهید تجویز پزشک در بیشتر مواقع می تواند مشکل را برطرف کند.

در ارتباط زناشويي ،زن و مرد هر دو براي رسيدن به ارگاسم بايد همكاري كنند. نيازهاي يكديگر را برطرف نمايند. در خيلي مواقع بيشتر به نقش زنان پرداخته شده در حالي كه مردان با رفتار درست خود در رابطه ي زناشويي مي توانند باعث شوند همسرشان احساس لذت بيشتري كرده و شريك جنسي مناسب تري گردد.

چگونه زن به ارگاسم میرسد

تنها ۲۵ درصد از زنان در طول مقاربت همیشه به ارگاسم می‌رسند. یک دخول ساده تاثیری روی به ارگاسم رسیدن زنان ندارد، اما کلیتوریس، که حدودا ۴ یا ۵ سانت بالاتر از دریچه‌ی واژن است، نقش بسیار مهمی در ارضا شدن زنان دارد.

اما بسیاری از زوج‌ها دوست دارند که زنان در حین مقاربت به اوج لذت جنسی برسند. سه موقعیت مقاربت به مردان اجازه می‌دهد تا به راحتی ماساژ ناحیه‌ی کلیتوریس را ارائه دهند. علاوه بر این، یک تغییر جزئی در موقعیت رو بودن مرد نیز ممکن است مفید باشد.

۱. قرارگرفتن زن روی مرد

مرد به پشت دراز می‌کشد و پاها نزدیک هم هستند. زن پاها را از هم باز می‌کند و روی آلت تناسلی مرد می‌نشیند. او می‌تواند با دست کلیتوریس را نوازش کند. یا مرد می‌تواند دستش را مشت کند و آن را وسط لگن‌های‌شان قرار بدهد. زن خودش را روی مشت مرد تنظیم می‌کند تا بتواند رو به جلو خم شود و کلیتوریس را روی آن فشار بدهد.

۲. دخول از پشت

زن به صورت چهار دست و پا روی زمین قرار دارد. مرد زانو می‌زند یا پشت سر زن می‌ایستد. سپس از پشت به زن نزدیک می‌شود و ناحیه‌ی کلیتوریس را نوازش می‌کند. می‌تواند دست را بین پاهای زن قرار دهد یا از ویبراتور استفاده کند. توجه: دخول به فرج از پشت سبب می‌شود که الت تناسلی مرد تا عمق زیادی وارد واژن شود و بنابراین زنان احتمالا درد خواهند داشت. آقایان محترم، از همسرتان بپرسید که آیا این شکل از دخول در همسرتان در او درد ایجاد می‌کند یا خیر؛ اگر پاسخ او مثبت بود بکوشید فراتر از حد تحمل او عمل نکنید.

۳. سبک قاشقی (پشت زن رو به قفسه‌ی سینه‌ی مرد)

در سبک قاشقی دستان مرد آزاد هستند تا ناحیه‌ی کلیتوریس زن را ماساژ بدهد. یا خود زن می‌تواند کلیتوریس را با دست یا ویبراتور ماساژ دهد.

۴. تکنیک CAT

در طول مقاربت مرسوم که مرد در بالا قرار می‌گیرد، نعوظ تقریبا به صورت افقی حرکت می‌کند. در سال ۱۹۸۸، ادوارد ایکل، پژوهشگر روابط جنسی اهل نیویورک، از مردان خواست تا به جلو و یک طرف حرکت کنند تا قفسه‌ی سینه‌شان یکی از شانه‌های زن را بپوشاند. با این تغییر، حرکت نعوظ بیش‌تر به صورت بالا و پایین است و استخوان شرمگاهی در پایه‌ی آلت تناسلی، تماس مستقیم با کلیتوریس برقرار می‌کند.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که حق با ایکل بوده‌است. CAT در طول مقاربت به صورتی که مرد روی زن قرار دارد، ارضا شدن زنان را تضمین نمی‌کند و جایگزینی برای لمس ملایم و خوشایند با استفاده از دست، دهان یا ویبراتور نیست، اما به طور قابل‌توجهی توانایی غالب زنان را برای رسیدن به ارگاسم در طول مقاربت به شیوه‌ای که مرد روی زن قرار دارد، بهبود می‌بخشد.

۵. تکنیک توپ

در طول مقاربتی که مرد روی زن قرار دارد یا CAT، یک توپ کوچک نرم، می‌تواند بین کلیتوریس زن و لگن مرد قرار بگیرد. فشاری که لگن روی توپ وارد می‌کند، می‌تواند توانایی زن را برای رسیدن به اوج لذت جنسی افزایش دهد.

۶. تقلید دخول

به جای این‌که واقعا آلت تناسلی را وارد واژن زن کنید، آن را روی شیار حساس بین لب‌های داخلی واژن قرار بدهید و فشار وارد کنید. با روانسازی مناسب منطقه، شفت آلت تناسلی روی فرج فشار وارد می‌کند، در حالی که سر آلت روی کلیتوریس را نوازش می‌دهد.

کمک به زنانی که در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند

 

خواسته‌تان را با همسرتان در میان بگذارید

خانم‌ها، این احتمال وجود دارد که مشکل شما با نوازش شدن از سوی همسرتان در طول رابطه‌ی جنسی و اقداماتی که او انجام می‌دهد ارتباط داشته باشد. آیا مردتان از بوسیدن و در آغوش گرفتن استفاده می‌کند؟ آیا دست کم بیست دقیقه قبل از دخول با استفاده از دهان و دست سعی می‌کند شما را تحریک کند؟ اگر نه، با او صحبت کنید. چیزی که نیاز دارید را به همسرتان بگویید. نگران عزت نفس و غرور او نباشید. نگه داشتن او در تاریکی به این معنی است که همه چیز خوب است و نیازی به تغییر وجود ندارد. او قطعا دوست دارد شما را برای رسیدن به ارضا شدن کمک کند بنابراین نیازهای‌تان را به او بگویید.

درمان جنسی

اگر نمی‌توانید با همسرتان در این رابطه صحبت کنید، یک درمانگر جنسی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. خیلی ساده از طریق دوست و آشنا یا اینترنت یک متخصص درمان جنسی پیدا کنید و به طور مستقیم همه چیز را به او بگویید تا بتواند به خوبی راهنمایی‌تان کند.

 چرا زنان نمی توانند به راحتی مردان اوج لذت جنسی را تجربه کنند؟

در حالی که رسیدن به اوج لذت جنسی برای برخی از زنان ساده تر از دیگران است، برخی دیگر به ندرت یا هرگز این احساس را تجربه نکرده اند. دسته دیگری نیز تنها در صورت خودارضایی می توانند ارضا شدن را تجربه کنند. این باعث نارضایتی از رابطه زناشویی، احساس فشار روی مرد و بی میلی جنسی می شود.

ارضا نشدن زنان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله:

  • مشکلات زناشویی و بین فردی
  • تروما در گذشته به خصوص در ارتباط با رابطه جنسی
  • تصویر منفی از بدن
  • مصرف برخی داروها
  • مشکلات جسمی
  • تحریک نشدن
  • استرس
  • خستگی
  • اشتغال فکری

ارضا شدن زنان چه منافعی برای آنان به همراه دارد؟

هر چند در اینترنت حرف های زیادی در مورد منافع ارگاسم برای پوست، مو و سلامت کلی بدن وجود دارد، اما شواهد علمی به ندرت آنان را حمایت می کنند.

اما ارگاسم لذت بخش است و لذت بردن منافع خود را به همراه دارد. رابطه جنسی لذت بخش می تواند خلق و خوی فرد را بهبود ببخشد، باعث کاهش استرس شود، ایمنی بدن او را بالاتر ببرد و باعث بهبود روابط بین زوج شود.

اشتباهات رایج در مورد ارگاسم در زنان:

 

افسانه ها و سوءتفاهمات زیادی در ارتباط با ارگاسم زنان وجود دارد، از جمله:

  • زنانی که نمی توانند ارگاسم را تجربه کنند دچار مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی، تروما و مشکلات زناشویی هستند.
  • ارگاسم با دخول سالم ترین شکل لذت جنسی است. این در حالی است که بسیاری از زنان با تحریک کلیتوریس به ارگاسم می رسند.
  • برعکس عقیده فوق، برخی نیز اعتقاد دارند زنان نمی توانند ارگاسم با دخول را تجربه کنند. هر چند کمتر از تحریک کلیتوریس رایج است، اما زنان می توانند آن را تجربه کنند.
  • زنان باید عاشق شوند تا ارضا شوند. نه این طور نیست، زنان با تحریک کافی می توانند بدون عشق نیز به اوج لذت جنسی برسند.
  • مردان می فهمند که زنان تظاهر به ارگاسم می کنند. این طور هم نیست. برخی از زنان خیلی خوب می توانند تظاهر کنند.

زنان در چه صورتی راحت تر ارگاسم را تجربه می کنند؟

ارگاسم تجربه پیچیده ای به لحاظ روانی و بیولوژیک برای زنان است که در هر کس متفاوت رخ می دهد. برخی از زنان نیاز دارند احساس دوست داشته شدن کنند تا ارضا شوند و برای برخی دیگر این مهم نیست. دسته دیگری رابطه با همسر بر لذت بردنشان از رابطه جنسی تاثیر می گذارد و برای دسته ای دیگر ارتباط روزمره از رابطه جنسی جداست.

به طور کلی، زنان در شرایط زیر بهتر می توانند ارگاسم را تجربه کنند:

  • تجربه رابطه جنسی دهانی
  • رابطه جنسی با دوام تر
  • وجود نرخ رضایت بیشتر از رابطه
  • از آنها پرسیده شود که چیزی در تخت خواب می خواهند
  • ابراز عشق کلامی در طول رابطه جنسی
  • داشتن فانتزی جنسی
  • امتحان کردن پوزیشن ها جدید
  • تحریک کلیتوریس در زمان رابطه جنسی

همچنین فاکتورهای زیر نیز بر ارضا شدن زنان موثر هستند:

  • ورزش کردن
  • ابراز عشق از سوی همسر در طول روز
  • تصویر مثبت از بدن
  • آموزش جنسی
  • رابطه صمیمانه با همسر

چطور می توان همسر خود را به ارگاسم رساند؟

از او بپرسید چه حسی دارد:

اگر همسری ندارید که به ندرت ارضا می شود یا اصلا این اتفاق برای او نمی افتد، از او بپرسید از این موضوع چه حسی دارد. گاهی زن احساس بدی دارد، اما گاهی نیز راضی است و آن را مشکل خاصی نمی داند. سوال کردن از او حداقل این مشکل را حل می کند که می دانید در این موضوع چقدر سهیم هستید.

تمیز و آراسته باشید:

اگر بدنتان یا دهانتان بو می دهد، موهایتان آشفته و کثیف هستند و آراستگی ندارید، انتظار نداشته باشید که همسرتان به شما جلب شده و لذت جنسی را همراه با شما تجربه کند. همیشه قبل از خواب، دوش بگیرید، مسواک بزنید، و خوشبو باشید.

تکنیک خود را تغییر دهید:

اگر او شیوه شما را مشکل خود عنوان می کند، از او بپرسید چه چیزی او را تحریک می کند. او می تواند به شما نشان دهد از چه حرکت و پوزیشنی بیشتر لذت می برد تا فشار و اضطراب نسبت به عملکرد در رابطه شما از بین برود.

پیش نوازی و معاشقه را فراموش نکنید:

بله، گاهی رابطه جنسی سریع اتفاق می افتد و تمام می شود. اما همیشه نباید این طور باشد. معاشقه به هر دوی شما، به خصوص زن، کمک می کند که آمادگی بیشتری برای رسیدن به اوج لذت جنسی پیدا کند. زمانی که زن به اندازه کافی تحریک نشده باشد، رابطه جنسی دردناک و کسل کننده به نظر می رسد. پیش نوازی می تواند هر چیزی و هر کاری از ارسال پیام های عاشقانه و جنسی تا نوازش های عاشقانه باشد.

پوزیشن های مختلف را امتحان کنید:

ارضا شدن زنان صرفا با دخول رخ نمی دهد. رابطه جنسی دهانی و پوزیشن های دیگری که کلیتوریس را تحریک می کنند بیشتر به زنان کمک می کند که به اوج لذت جنسی برسند.

صمیمیت بیشتری با یکدیگر داشته باشید:

 

مشکلات زوجی خود را حل کنید و رابطه خود را تقویت کنید. دعوا و تنش باعث حواس پرتی زن می شوند و مانع از لدت بردن او از رابطه می شود. اگر مشکلی جدی در زندگی و رابطه شما وجود دارد که از حل کردن آن درمانده اید، از یک مشاور زوج درمانی کمک بگیرید.

پس از ارگاسم خود، به تحریک همسرتان ادامه دهید:

برای مردان رسیدن به اوج لذت جنسی ساده تر است. در بعضی از موارد، زود ارضا شدن مرد باعث می شود که زن این حس را تجربه نکند. اگر این مورد برای شما صدق می کند، به تحریک همسرتان با دست یا روش های دیگر ادامه دهید تا به اوج لذت جنسی برسد.

تغییر وضعیت ندهید:

گاهی نیازی نیست برای ارضا شدن زنان پوزیشن را عوض کنید، یا سرعت را کم یا زیاد کنید. تغییر دادن وضعیت باعث می شود که حس خوب زن از بین برود و تحریکش را از دست بدهد. اگر هر دو احساس درد و ناراحتی ندارید و از وضعیت راضی هستید، بهتر است فقط ادامه دهید.

توصیه هایی به زنان برای تجربه ارگاسم:

تمرینات کگل را انجام دهید:

بسیاری از زنان اسم این تمرینات را شنیده اند. اما این تمرین کاری بیشتر از جلوگیری از افتادگی رحم و بی اختیاری ادرار انجام می دهد. بسیاری از زنانی که این تمرینات را انجام داده اند گزارش کرده اند که پس از آن تجربه بهتری از رابطه جنسی داشته اند.

با تقویت عضلات کف لگن می توانید احساس بهتری از دخول داشته باشید.

مناسب ترین پوزیشن را برای خودتان پیدا کنید و رابطه جنسی را هدایت کنید:

همیشه مردان نباید مسئول ارضا شدن زنان باشند. از اینکه شما مسئولیت بیشتری در رابطه جنسی به عهده بگیرید، همسرتان نیز خوشحال تر می شود. کدام وضعیت برای شما مناسب تر است؟ در لحظاتی که حس می کنید همسرتان به تحریک کافی رسیده است، به آن پوزیشن بروید تا قبل از ارضا شدن او، شما ارضا شوید.

با همسرتان حرف بزنید:

هیچ چیز بدی در مورد انتقال نیازهایتان به یکدیگر وجود ندارد. برخلاف کلیشه های موجود، زنان نیز باید از رابطه جنسی لذت ببرند. به همسرتان بگویید از چه چیزی لذت می برید، اما اگر نمی توانید مستقیما با او حرف بزنید، دست هایش را به نقطه ای که فکر می کنید درست است هدایت کنید یا با صدا به او نشان دهید که از کدام وضعیت بیشتر لذت می برید.

ذهنتان را آماده کنید:

هر کسی رابطه جنسی خوبی می خواهد. تمام موارد فوق می توانند به شما کمک کنند، اما در کنار آنها به ذهن آرام نیز نیاز دارید.

برای رسیدن به ارگاسم باید اول آرام باشید و از استرس و نگرانی خلاص شوید.

به اندازه کافی بخوابید، ورزش کنید و غذای خوب مصرف کنید.

بالاتر از همه، به بدنتان علاقه داشید باشید. خودتان را دوست داشته باشید و تمام انحناهای بدنتان را بپذیرید. وقتی شما خودتان را دوست داشته باشید، رابطه جنسی نیز لذت بخش تر می شود.

حضور ذهن داشته باشید:

سعی کنید محرک های حواس پرتی را از بین ببرید. در مدت برقراری رابطه جنسی، حواستان را به تمام حرکات و حسی که در بدنتان دارید بدهید. به تمام حرکات خودتان و همسرتان فکر کنید. تمرکز روی حرکات و حسی که دریافت می کنند، به ارضا شدن زنان کمک زیادی می کند.

نواقص بدنتان را رفع کنید:

برای زنان آراستگی اهمیت زیادی دارد. زنی که حس می کند زیبایی ظاهری ندارد، نمی تواند از رابطه جنسی لذت کافی را ببرد. اگر اضافه وزن دارید، یا وزن شما بیش از حد پایین است، در بدنتان خال یا موی زائد دارید یا هر چیز دیگری باعث شده فکر کنید که از جذابیت ظاهری برخوردار نیستید، برای برطرف کردن آن تلاش کنید.

امروزه پیشرفت پزشکی باعث شده تقریبا تمام مشکلات ظاهری قابل درمان باشند.

محل خوبی را برای برقراری رابطه جنسی انتخاب کنید:

مکانی را انتخاب کنید که از امنیت و حریم شخصی آن اطمینان دارید. اگر فرزند دارید به او آموزش دهید که بدون در زدن نباید وارد اتاق مامان و بابا شود. در اتاق را قفل کنید. اتاق باید از نور کافی برخوردار باشد. مرتب بودن محیط و تمیزی نیز بر آرامش روان و تمرکز نقش مهمی دارد.

گرم یا سرد بودن اتاق می تواند تمرکز شما را به هم بزند.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : وینکل, نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 150 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400 ساعت: 2:41

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :